Renault ha decidit posar fi a la història del seu Megane tèrmic. No hi haurà un nou Megane de gasolina. La quarta generació, amb motors de combustió, desapareix definitivament del mercat europeu. Des de 2021, el Megane elèctric ocupa el seu lloc, marcant l'inici de l'ofensiva elèctrica de la marca francesa. El comiat del tèrmic no serà temporal: és definitiva.

El Megane elèctric de cinquena generació ja està consolidat als concessionaris. Durant un temps va coexistir amb el model tèrmic, però aquest va marxar ràpidament. Renault ha reemplaçat el clàssic compacte dels anys 90 amb un vehicle 100% elèctric, deixant clar que la seva aposta futura passa per l'electrificació.

Renault Megane E Tech 100% eléctrico2
Renault Megane E Tech 100% elèctric

El Renault Megane de combustió desapareix per sempre

El buit deixat pel Megane tèrmic es cobreix amb el Renault Symbioz, un model que intenta captar els clients que buscaven motors de combustió. Tanmateix, la competència és ferotge i la marca ha de consolidar la seva posició en un segment elèctric cada vegada més saturat. L'arribada del Symbioz no implica la tornada del Megane tèrmic; simplement estén l'oferta elèctrica de Renault.

Renault prepara un facelift del Megane elèctric abans que acabi l'any. Aquesta actualització permetrà al model actual afrontar la resta de la seva vida comercial amb modernització i millores tècniques. Pantalla, connectivitat i assistents de conducció seran actualitzats, però l'essència continuarà sent elèctrica. El veritable canvi arribarà amb la sisena generació, confirmada per la marca.

Renault Megane E Tech 100% eléctrico1
Renault Megane E Tech 100% elèctric

El pròxim Megane només serà elèctric

La sisena generació del Megane es llançarà el 2029. Serà exclusivament elèctrica, enterrant qualsevol esperança de veure un Megane amb motor de gasolina o dièsel als concessionaris europeus. Renault aposta pel futur elèctric a curt, mitjà i llarg termini, encara que això impliqui assumir riscos davant competidors consolidats.

Les vendes del Megane elèctric mostren que el mercat és complicat. El 2023, es van matricular 43.587 unitats, sent el catorzè elèctric més popular d'Europa. El 2024, les xifres van caure a 31.445 unitats, i en la primera meitat de 2025 la caiguda va ser del 67%, amb només 10.082 unitats. La competència xinesa i models com el Volkswagen ID.3 o el MG4 representen una amenaça real per a Renault.

La nova generació portarà millores decisives. Comptarà amb una arquitectura de 800 volts, que permetrà recàrregues ultraràpides, i podria recuperar una carrosseria tipus sedan inspirada en el Renault Emblème. Aquesta configuració ajudarà a resoldre els punts febles del model actual i a competir de forma més eficaç amb la creixent oferta d'elèctrics europeus i asiàtics.