Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint els SUV al nostre país en els últims anys i en aquest 2024 per adonar-se que, sense cap tipus de dubtes, aquesta carrosseria ha arribat per quedar-se. És més, dels 10 cotxes més matriculats en aquest curs al nostre país, sis d'ells poden presumir de ser SUV, ja siguin SUV urbans o SUV compactes.
No és casualitat llavors que la immensa majoria de fabricants estiguin apostant per aquesta carrosseria dels últims temps, arribant a tenir fins i tot diverses opcions dins del mateix segment per intentar aglutinar més nombre de conductors possibles.
Això sí, si hi ha un segment que de moment està sobrevivint al boom dels SUV molt millor que altres segments com el de les berlines, els monovolums o els compactes és el dels utilitaris, un segment que continua sent clau a Espanya i a Europa tal com evidencia en les xifres de vendes dels últims temps.
Els utilitaris regnen l'abril a Espanya
És més, el mes d'abril passat quatre dels cinc cotxes més venuts al nostre país han estat utilitaris, sent l'únic el seu al Top cinc el Seat Arona, un model que a més acabat en la quarta posició, fora del podi.
Un podi en el qual els protagonistes han estat el Dacia Sandero, un model que es reivindicant seria asseient-se en la primera posició del nostre país, el Seat Ibiza, un model que ocupa a nivell general la cinquena posició a les nostres carreteres i que continua sent tota una referència, i la sorpresa per a molts, el Renault Clio, un model que s'acaba d'actualitzar i que dona la raó a la marca francesa que es veu apostant per un seguiment que sempre ha estat molt favorable.
Just per darrere de l'Arona apareix el Citroën C3, encara que es pot destacar que en aquest cas es tracta de les vendes que ha aconseguit la generació sortint d'un model que s'acaba de reinventar al nostre país.
En qualsevol cas, sembla evident que tant Renault com la resta de fabricants saben molt bé que els utilitaris, models que a més se situen a les zones més baixes quant a preus al nostre país, continuen sent clau en un mercat en el que, això sí, els SUV continuen tenint molt protagonisme.