Fora de les fronteres del Vell Continent, Renault treballa en col·laboració amb altres marques per desenvolupar i comercialitzar models elèctrics i augmentar la seva influència mundial en el sector. Un dels últims fruits de les seves aliances és el JMEV Xiaoqilin, un petit utilitari elèctric que arriba per satisfer als qui busquen un elèctric de dimensions ajustades per moure's diàriament per ciutat.

Es tracta d'un model més petit que el Dacia Spring i que compta amb un petit bloc mecànic elèctric de 35 CV. I de moment no s'ha donat a conèixer la seva autonomia.

JMEV Xiaoqilin 2
JMEV Xiaoqilin

Renault té un nou elèctric low cost

Aquest JMEV Xiaoqilin ha estat desenvolupat per Renault en col·laboració amb Jiangling. I una de les seves característiques principals la trobem en la seva mida. Com dèiem, és més petit que el Dacia Spring. Mesura 3,5 metres de llarg, 164 m d'ample i 1,46 m d'alt, deixant una distància de batalla de 2,34 m. I llueix una carrosseria tipus Hatchback de 5 portes.

A l'interior d'aquest model poden viatjar fins a quatre passatgers. I no has d'esperar un habitacle gaire tecnològic. La senzillesa és una de les màximes d'aquest nou JMEV Xiaoqilin.

JMEV Xiaoqilin 1
JMEV Xiaoqilin

En l'apartat mecànic, aquest JMEV Xiaoqilin utilitza un motor elèctric que desenvolupa 26 kW (35 CV). I es nodreix d'una bateria LFP de liti-ferrofosfato. No s'han donat a conèixer prestacions ni autonomia.

L'aliat ideal per moure's per la gran ciutat

Així mateix, el seu preu també és una incògnita, però es coneix que és un model dedicat al públic de classe mitjana que busca un cotxe elèctric assequible per moure's per ciutat diàriament. Desplaçar-se d'un punt A a un punt B sense més pretensions és la seva comesa.

JMEV Xiaoqilin
JMEV Xiaoqilin

De moment aquest model només estarà a la venda a la Xina. Encara que no hem de descartar que acabi arribant a Europa en algun moment. En aquest sentit, es pot dir que JMEV sí que opera en el Vell Continent, on ven una berlina totalment elèctrica sota la marca Mobilize. Es tracta del Mobilize Limo. Veurem si el JMEV Xiaoqilin segueix els seus passos.