Quan, el 2007, Nissan va portar el seu primer Qashqai a Europa, pocs havien sentit parlar a aquest costat de l'oceà d'un tipus de cotxe el SUV -Sport Utility Vehicle- que acabaria imposant-se en molt pocs anys a la resta de tipologies de cotxe i en deixaria algunes, cas de les berlines, amb una quota de mercat testimonial. Avui, la marca nipona millora aquell primer Qashqai amb una versió especial, la 1.3 DIG-T MHEV 4x4 Tekna+.

Com és?
Mesura 4,42 metres, té un maleter de gairebé 500 litres i ofereix un disseny trencador en el qual|que les línies afilades, agressives i, perquè no dir-lo, esportives, vencen a les rodoneses que s'associaven a les primeres generacions d'un Qashqai que ha guanyat amb els anys i vol tornar a ser referent en el seu segment. De nou, el Qashqai ha aconseguit cridar l'atenció, i no només per disseny: també per motor, ja que la marca japonesa presenta uns propulsors MHEV que agafen el millor dels elèctrics i el bo dels tèrmics perquè es recarreguen sols, consumeixen poc i no obliguen a interminables parades cada 400 quilòmetres per omplir les bateries.
Interior de qualitat
Els primers Qashqai flaquejaven en els interiors i, per això, Nissan ha fet els deures: materials agradables i de qualitat omplen un habitacle ampli, còmode i silenciós des del que no es nota per a res el rumor|remor del motor 1.3 DIG-T de 158 CV. Per si fos poc, té tracció a les quatre rodes. Aquesta versió té un preu oficial de 37.850 euros, però el portal d'ofertes quecochemecompro.com recull aquest mes rebaixes de 3.500 euros, la qual cosa deixaria aquest Qashqai amb tracció total en menys de 35.000 euros.