No és que sigui precisament cap secret que la mobilitat està canviant en el nostre país, especialment els grans ciutats, on els elèctrics estan començant a guanyar molt de menys. El més destacable en aquest sentit és que, si bé és cert que la immensa majoria dels fabricants d'automòbils estan centrats a llançar cotxes elèctrics, també són molts els que estem donant per una categoria inferior, la dels cuadricicles elèctrics.

Entre altres coses perquè es tracta de vehicles que es poden conduir a partir dels 16 anys sense necessitat de cada de conduir i tenint en possessió això sí, el carnet B1. A més, es tracta de vehicles pensats per moure's gairebé exclusivament per entorns urbans ja que, entre altres coses, compten amb motors molt poc potents i en calçons velocitats màximes que es queden per sota dels 80 km/h, per la qual cosa en cap cas no són aptes per moure's fora d'entorns urbans.

 

Un bo exemples és el Citroën AMI, un petit quadre i cinc elèctric que està començant a tenir ja el seu públic en les grans espanyoles. Tanmateix, es pot destacar que ha estat precisament al saló de l'automòbil de Barcelona en la que s'ha presentat un dels models més esperats d'aquesta categoria.

El nou Microlino es presenta a Barcelona

No és cap altre que l'esperat Microlino, el model amb el que la marca Micro al nostre país i que, com bé saben els que han seguit l'evolució d'aquest cuadricicle, ret el seu particular homenatge a l'Isetta de BMW.

Amb un motor de tot just 17 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir poc més de 170 km d'autonomia en manera elèctrica, evidentment el punt fort d'aquest model és el seu disseny, un disseny neoretro que fa d'ell un model realment diferent de la resta.

 

Això sí, es pot tenir en compte que, per molt que pugui semblar un vehicle molt senzill, no és que sigui una opció precisament barata. I és que la versió més senzilla d'aquest cuadricicle té un preu de partida que es queda per sobre dels 22.000 €, és a dir, té el mateix preu que el que té ni més ni menys que l'elèctric més venut actualment a Espanya, el MG4, un compacte amb més de 300 km d'autonomia i un motor de més de 150 cavalls de potència.

Falta saber ara fins a quin punt aquest tipus de vehicles elèctrics, que això si estan cridant cada vegada més l'atenció d'algunes marques a Espanya i a Europa, acabaran triomfant o no a les grans ciutats de la nostra geografia.