Lexus no és ni de bon tros la marca més venuda a Espanya. Com a marca, ocupa el lloc 25 de les més venudes amb 4.852 unitats matriculades. I només és capaç de ficar un model al top 100 dels més venuts en aquest 2023: l'UX. Acumula 2.579 matriculacions ocupant el lloc 78 dels més matriculats.

No obstant això, això no vol dir que aconseguir-lo no és una opció encertada. Al contrari. De fet, l'UX és un dels SUV compactes més recomanables de la seva categoria. I això és gràcies a un preu que planta cara als seus competidors d'alta gamma. En la seva versió d'accés té una tarifa oficial de 41.300 euros. Però atenció: al web de Lexus està promocionat per 38.800 euros. Mentre que el portal especialitzat en ofertes quecochemecompro.com s'anuncien preus des de 34.650 €.

Versions HEV i elèctriques per al Lexus UX

La gamma del Lexus UX compta amb versions híbrides autorecarregables i 100% elèctriques. Els preus anunciats són per a la versió HEV, el Lexus UX 250h. Aquest model amaga un motor de gasolina de 2.0 litres que lliura 152 CV de potència i 190 Nm de parell motor assistit per un propulsor elèctric de 109 CV. Llancen 184 CV de potència quan treballen en conjunt. A més, utilitza un canvi de marxes CVT i té tracció davantera.

Lexus UX 2
Lexus UX

Aquest Lexus UX 250h és capaç d'accelerar de 0 a 100 km/h en només 8,5 segons, la qual cosa és bastant decent per a un SUV. I arriba a uns de respectables 177 km/h de velocitat màxima. I tot això amb una mitjana de consum de 5,3 litres cada 100 km.

Ara parlem de l'equipament. La versió d'entrada de l'UX ve amb l'acabat Business, i té detalls que val la pena esmentar. Porta unes llantes d'impacte de 43,2 cm (17), llums Bi-LED que il·luminen com cap altra, i un Control de Creuer Adaptatiu que funciona des de 0 km/h. I això no és tot? També inclou una càmera posterior amb guies d'aparcament, l'avançat Sistema de Seguretat Lexus Safety System+2, i compatibilitat amb Apple CarPlay™ i Android Auto™.

Lexus UX
Lexus UX

Des de 47.000 euros aprofitant els ajuts del Pla MOVES III

Així mateix, si vols passar-te a la mobilitat elèctrica, has de triar la variant 300e. Aquest munta un bloc elèctric que desenvolupa 150 kW (204 CV) de potència i 300 Nm de parell màxim que treballa sobre l'eix davanter. Un motor que s'alimenta d'una bateria de de 54,3 kWh per aconseguir uns 315 km d'autonomia. Pot ser que sembli una xifra ajustada, però ho compensa amb unes bones prestacions. Accelera de 0 a 100 km/h en 7,5 segons i assoleix una velocitat màxima limitada electrònicament de 160 km/h. El preu per a aquesta versió és de 54.000 euros, sense promocions ni els ajuts del Pla MOVES III.