A Lexus, la marca prèmium de Toyota, saben molt bé que, per molt que formin part de la marca que pot presumir de ser el referent a nivell mundial, el mercat espanyol no és que sigui precisament el seu millor terreny de joc.

I no ho és per diversos factors, començant pel fet que els seus models són models prèmium, opcions que se situen diversos esglaons per sobre quan preo respecte a les marques generalistes i, per tant, tenen una quota de mercat molt menor en unes carreteres en les que, de fet, els low-cost no fer cap altra cosa que guanyar cada vegada més pes.

 

D'altra banda, es pot destacar que, com els passa altres marques prèmium com Volvo, el fet de lluitar a Europa contra tres gegants prèmium com són Mercedes, Audi i BMW no és que sigui precisament senzill, entre altres coses perquè són tres marques que dominen en la immensa majoria dels segments en què participen.

Lexus no té cap model al top 100 a Espanya

Però segurament el principal problema de la marca japonesa és que, a nivell de marca, molts així en veient potser més prèmium del que és. Si bé és cert que aquests preus i els seus models no és que siguin barats, es pot tenir en compte que opcions com l'UX, un model que competeix en el mateix segment que el Volvo XC 40, el Mercedes GLA, el BMW X1 o l'Audi Q3, pot presumir de ser al mateix nivell quant a preus, fins i tot en alguns casos un esglaó per sota però, com bé saben els que estan interessats en aquest model japonès, compte de sèrie amb un motor híbrid pur, una mecànica molt millor respecte a les quals compten els seus rivals directes en les versions d'accés.

 

En aquest sentit, si bé és cert que amb gairebé 1400 matriculacions en el que portem d'any aquest model pot presumir de portar més vendes a Espanya que marques com Mitsubishi, Land Rover o Honda, el mes de març passat cap dels seus models no ha acabat dins del Top 100, evidenciant que cap d'ells no destaca per sobre de la resta malgrat que, a nivell general, tots acaben aportant el seu gra de sorra perquè el fabricant tingui un cert pes a les carreteres espanyoles.

El problema en el seu cas és que per la part dels seus rivals directes, sobretot les tres marques prèmium alemanyes, li porten ja una distància que no fa una altra cosa que deixar en molt mal lloc a la marca prèmium de Toyota al nostre mercat, un mercat en el qual ja saben que serà molt difícil que algun dels seus models es converteixi en una referència.