El Dacia Duster ha deixat de ser exclusivament un tot camí low cost: ara és molt més i, per això, portar-te un fins al garatge de casa obliga a fer una inversió major. Des d'aquest estiu, la versió d'accés de la seva nova generació surt per 19.590 euros que, si optem per la versió top de gamma, ens n'anem més enllà dels 23.000. Molts pensen que és massa per a un SUV de baix cost, però...de veritat podem considerar el nou Dacia Duster exclusivament un SUV barat? Sembla que no.

Dàcia Duster
Dàcia Duster

Versió d'accés molt equipada

Pel que fa a l'apartat mecànic, els interessats en comprar el nou Dacia Duster tenen a la seva disposició una selecció de motors de gasolina i dièsel. En gasolina tenim un motor 1.3 litres TCe de 130 CV i 240 Nm de parell màxim associat a una caixa de canvis manual de sis velocitats. Un esglaó per sobre es troba un motor 1.3 TCe de 150 CV i 250 Nm combinat amb una transmissió automàtica EDC de sis relacions. Qui prefereixi un Dacia Duster dièsel, només pot optar per 1,5 litres de 115 CV amb canvi de sis velocitats i tracció total si es desitja. Si parlem d'equipament, no falten els múltiples coixins de seguretat, el sistema de trucada d'emergència e-Call, l'encesa automàtica de llums, el regulador i limitador de velocitat o el Detector d'angle mort, el sistema d'info-entreteniment Media Nav Evolution amb pantalla tàctil de 8 polzades i els cristalls sobretintats.

Imatge corporativa renovada

A Dacia han fet coincidir el llançament de la nova versió del seu cèlebre tot camí amb el canvi de logotip i imatge corporativa de la marca. Al web de Dàcia, el configurador està ja obert i qualsevol pot descobrir què ofereix exactament el Dacia Duster renovat. Tot indica que la marca romanesa, abans del desembarcament massiu de SUV xinesos, vol fer un salt de qualitat i millorar encara més la percepció que els europeus tenim dels seus cotxes: fins ara eren una marca barata i solvent. Ara volen ser encara molt més.