De veritat? Existeix un monovolum de set places que costa menys de 10.000 euros? La resposta és sí i, a més, no és un Dacia: és un vehicle que es fabrica a la Xina, es diu Wuling Jia Chen i, si les previsions no fallen, es vendrà a tot el món. El preu, almenys a la Xina, és de demolició: menys de 10.000 euros per a la versió d'accés. A Dacia ja es pregunten com parar-lo.

Wuling
Wuling

Un cotxe de gairebé cinc metres

El Wuling Jia Chen és un monovolum compacte de 4,78 metres que destaca per aspectes com la seva elegant graella i que, a primera vista, no sembla un model de baix cost. No té res que envejar als primers Dacia. Els seus responsables són els senyors de Wuling Motors, que fabricaven des de Liuzhou, a la regió de Guangxi, cotxes elèctrics de baix cost. Ara, de la mà del fabricant xinès SAIC i de General Motors, fan el salt als vehicles propulsats amb motor de gasolina.

Interior flexible

El Wuling destaca per la seva capacitat d'adaptar-se a les necessitats del conductor i, amb un interior flexible segons el model 2+2 +3, permet, si es vol, plegar seients i convertir el vehicle pràcticament en un furgó amb un volum de càrrega màxim de 1.177 litres. El motor del cotxe és un turbo de gasolina amb 147 CV i un canvi de vuit velocitats. No en consumeix poc: exigeix 7,2 litres cada 100 quilòmetres. Malgrat la seva condició de lowcost, el Wuling compta amb una estructura d'acer d'alta resistència, múltiples coixins de seguretat i una pantalla de control de 10.25 polzades. La versió d'accés al cotxe es comercialitza a la Xina per 9.776 euros i la top de gamma, per 14.181. Veurem quins preus li apliquen a Europa, però a Dacia ja tremolen.