El que pot semblar una cosa senzilla com omplir el dipòsit del cotxe de combustible té una sèrie de detalls a tenir en compte que et permetran aprofitar al màxim l'espai del tanc, així com evitar vessaments o que el combustible s'evapori massa. A continuació t'expliquem uns quants d'aquests detalls perquè aprofitis al màxim el volum del teu dipòsit i no malgastis ni una gota de gasolina o dièsel.

El primer a tenir en compte és que l'ompliment depèn del nivell de combustible al tanc i de la velocitat del cabal que surt de la mànega. Si arribes amb el tanc gairebé buit, has d'accelerar el procés al màxim pressionant el gallet fins on la mànega permeti. Després, redueix la velocitat, estreny menys el gallet. Així evitaràs que aparegui massa escuma en els litres finals. I és que si hi ha massa escuma podràs introduir menys litres.

Controlar la velocitat d'ompliment és bàsic per aprofitar al màxim l'espai del dipòsit

En aquest sentit, hauràs notat que quan estàs arribant al màxim salta el mecanisme de seguretat que redueix el flux a la mínima expressió. Això és perquè la mànega detecta la pressió i perquè no es vessi el combustible. Tanmateix, pot ser que aquesta pressió vingui donada per l'escuma, amb la qual cosa no estaràs omplint el tanc al màxim.

 gasolina gasolinera Europa Press
gasolina gasolinera Europa Press

Això ho has de tenir en compte sobretot si tens un cotxe dièsel. Aquest combustible és més dens, el que genera que es faci més escuma.

Així mateix, no és recomanable esperar a arribar a la reserva per omplir el dipòsit. En haver-hi més espai al tanc, això fa que el combustible s'evapori més ràpid. El recomanable és omplir el dipòsit abans que arribi a la meitat.

En resum, quan et proveeixis combustible, comença prement el gallet al màxim i veus afluixant a mesura que s'omple el dipòsit. I no esperis fins que el tanc sigui gairebé buit per proveir-se. El millor és omplir-lo com més aviat millor quan en baixi menys de la meitat.