El Ford Puma s'ofereix en dues versions clarament diferenciades: una variant amb motor de gasolina amb tecnologia híbrida lleugera (MHEV) i una altra de totalment elèctrica, el nou Puma Gen-E. Ambdues comparteixen disseny exterior i plantejament urbà, però les seves característiques mecàniques, preus i costos d'ús reflecteixen enfocaments diferents.

La versió de gasolina està disponible amb el conegut motor 1.0 EcoBoost en versions de 125 i 155 CV, assistit per un sistema Mild Hybrid. Aquesta configuració li permet lluir l'etiqueta ECO i mantenir un consum contingut, especialment en recorreguts mixtos. El preu de partida per a aquesta variant és de 23.121 euros en acabat Titanium, assolint els 37.222 euros en les versions més equipades com ST Powershift.

 

En el cas del Ford Puma Gen-E, la nova variant 100 % elèctrica equipa un motor de 170 CV i una bateria de 43 kWh. L'autonomia declarada és de fins a 376 km en cicle combinat i més de 500 km en ús urbà. El preu d'aquesta versió parteix des dels 30.149 euros en acabat Titanium i se situa entorn dels 39.910 euros en els acabats superiors com a ST-Line X.

L'elèctric, més interessant en ús urbà amb punt de càrrega

El destacable en aquest cas és que el Puma elèctric es converteix en l'opció més interessant si es disposa de punt de càrrega a casa o a la feina i l'ús habitual del cotxe és urbà o metropolità. L'autonomia és més que suficient per cobrir els desplaçaments diaris, i la possibilitat de càrrega ràpida en corrent continu —amb temps que s'acosten als 23 minuts del 10 al 80 %— aporta un plus de comoditat.

A més, aquest model pot acollir-se als ajuts del Pla MOVES, el que suposa un descompte potencial de fins a 7.000 euros, sempre que es compleixin els requisits. Amb aquests ajuts aplicats, el preu final del Puma elèctric pot quedar en xifres molt similars a les de les versions de gasolina més equipades, reduint notablement la diferència inicial de cost.

 

Al contrari, la versió de gasolina continua tenint sentit per als qui realitzin desplaçaments llargs amb freqüència o no tinguin accés a una infraestructura de càrrega domèstica. L'autonomia il·limitada amb proveïments ràpids i el menor preu d'entrada són arguments de pes per a un ús més versàtil i sense condicionants.

En definitiva, el Ford Puma ofereix dues propostes diferenciades que cobreixen perfils d'ús diferents. Per a un ús urbà diari, el Puma Gen-E elèctric és l'opció més adequada per confort, eficiència i accés a incentius. Si es prioritza la flexibilitat per a trajectes llargs i no es disposa de punt de càrrega, el Puma de gasolina amb MHEV continua sent una alternativa racional i equilibrada.