Qui molt abraça poc estreny. I això és el que els passa a molts fabricants d'automòbils. En aquest sentit, moltes marques venen oferint altes opcions de personalització en el que a equipament es refereix, la qual cosa les obliga a invertir alts esforços a mantenir actius elements que la majoria de clients no té en compte a l'hora de comprar un cotxe. I això, en una època en què els preus dels cotxes s'han disparat i que les vendes van a la baixa, suposa un problema per als fabricants a nivell econòmic. Alguns ja han pres mesures, reduint les opcions d'equipament i oferint packs tancats de fàbrica.
Una de les marques que està a punt de prendre aquesta mesura és Fiat. La firma italiana s'enfronta a un 2023 que serà un any clau en el seu esdevenir. La companyia torinesa té la presentació de dos nous models en el seu full de ruta. Dues incorporacions a la família de Fiat que arribaran acompanyades d'una reestructuració de les gammes que actualment estan disponibles, tal com ha informat la publicació italiana QNMotori.

Fiat reestructura els acabats dels seus models
De moment aquest canvi només es durà a terme a Itàlia per a més tard exportar la decisió a altres mercats en els quals opera. D'aquesta forma, Fiat aconseguirà reduir la inversió, la qual cosa a la llarga hauria d'atorgar millors rèdits a nivell econòmic. I també un benefici per al client. I és que gràcies a tot això el fabricant podrà proposar preus més ajustats en totes les gammes.
Aquesta renovació serà completa i es perpetrarà tots els models que comercialitza la marca: els Fiat Panda, Tipo, 500 X, 500 i 500e. I en ells, els clients només podran escollir la versió mecànica, el color de la carrosseria, l'acabat i els paquets tancats opcionals.
En aquest últim apartat, els compradors podran escollir entre tres nivells d'acabat, als quals podran afegir tres paquets: Style, Tech i Comfort. El tercer serà el més complet de tots, sumant l'equipament dels dos anteriors. Serà la versió que coroni les respectives gammes.
Una pràctica necessària en els temps que corren
Aquesta és una estratègia que altres marques ja han posat en marxa. Seat, per exemple, va reformular recentment els acabats que ofereix en els seus models, reduint les opcions i eliminant els models d'accés, que eren els menys demandats pels conductors. Mentre que els fabricants alemanys també han agrupat acabats, reduint així les opcions de fàbrica i aconseguint un estalvi tant per a la companyia com per als clients.
Una decisió que, com dèiem, arriba en un moment clau per a Fiat. El 2023 serà un any assenyalat al calendari de la marca italiana, que ara té posats a sobre els ulls dels responsables de Stellantis, pendents de tots els seus moviments.