Les dades de matriculacions de Fiat l'agost de 2025 són reveladores. Fiat amb prou feines va aconseguir 342 unitats, el que la va relegar al lloc 29 del rànquing mensual. Un acompliment molt feble per a una marca amb tant historial a Europa. Si mirem l'acumulat de gener a agost, la situació no millora massa. Amb 7.585 cotxes venuts, ocupa a penes la posició 24 de l'any a Espanya.

El problema s'accentua en analitzar els models individuals. Només el Gran Panda apareix al top 100 del mes d'agost. Ho va fer en la posició 96, amb 166 unitats venudes. En el que va de 2025, amb prou feines acumula 358 matriculacions, caient fins al lloc 196 del rànquing anual. Una xifra que deixa clar que la gran esperança comercial de la marca està en serioses dificultats.

Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda

Fiat cau en picat a Espanya

Aquest resultat resulta encara més cridaner si es considera el fort màrqueting invertit en el llançament. Fiat va presentar al Gran Panda com un model clau, amb una relació qualitat-preu destacada. Però la resposta del mercat ha estat tèbia. El soroll mediàtic no s'ha traduït en vendes sostingudes. 

El contrast amb el mercat general és evident. L'agost de 2025, a Espanya es van vendre 61.315 vehicles nous, segons Anfac. Això va suposar un creixement del 14,6% respecte al mateix mes de l'any anterior. Fiat, en canvi, es va quedar estancada en números baixos. No només no aprofita l'onada positiva, sinó que sembla haver quedat endarrerida en plena recuperació del sector.

Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda

El Grande Panda no té l'èxit esperat

L'acumulat anual reforça l'alarma. Entre gener i agost, el mercat espanyol va registrar 769.452 matriculacions, amb una alça del 18% davant l'any passat. Gairebé totes les marques es van beneficiar del dinamisme del consum. Fiat no. La companyia mostra símptomes de desconnexió comercial i corre el risc de perdre encara més rellevància en un país clau de la Unió Europea.

Si el Grande Panda era la carta forta, va camí de convertir-se en un llast. Fiat necessita una reacció ràpida, ja sigui amb millores de producte, incentius agressius o una estratègia diferent. Altrament, continuarà acumulant pèrdues de mercat a Espanya. Corre el risc de passar de ser una marca amb història a una firma amb presència residual.