La setmana passada t'explicàvem en aquest mitjà que no tot és tan bonic com ho pinten en la transició cap a la mobilitat elèctrica. Mantenir un cotxe elèctric és molt més barat que qualsevol model de gasolina o dièsel. Tant referent al combustible, doncs és molt més barata l'electricitat que un litre de gasolina o dièsel, com referent a manteniment mecànic. Els elèctrics porten menys elements mecànics que els tradicionals, amb la qual cosa requereixen menor inversió en manteniment. I tot això sense oblidar que els impostos també són menors en un cotxe elèctric.

Tanmateix, tenir un cotxe elèctric comporta despeses que no solen explicar-nos quan el comprem a un concessionari. Per exemple, els pneumàtics. Aquests es gasten més per les acceleracions, més violentes que en un model de combustió interna, i també pel pes del cotxe. En portar bateries, els cotxes pesen molt més.

Altres despeses associades als cotxes elèctrics les trobem en, per exemple, deixar el cotxe carregant més enllà del 100%. Encara que la bateria estigui completament carregada, hi ha empreses que continuen cobrant mentre deixem el cotxe endollat. Tesla és una d'elles.

Així mateix, també hem de tenir en compte que la bateria no és eterna. Es degrada amb l'ús. I canviar-la pot suposar una despesa que fins i tot superi la meitat del que costa el cotxe nou. És l'element més car d'un vehicle elèctric. I si no li donem un bon ús, pot ser que ens toqui canviar-la abans del previst.

I encara que en l'actualitat existeixin molts avantatges per portar l'etiqueta CERO de la DGT, aquestes aniran desapareixent a mesura que el cotxe elèctric es vagi normalitzant. És a dir, l'impost de circulació o aparcar a la zona blava deixarà de ser gratis per als cotxes elèctrics en un futur proper.

La millor assegurança per a cotxe elèctric i híbrid endollable
La millor assegurança per a cotxe elèctric i híbrid endollable

Estalvi de fins a 7.000 euros a l'any amb un cotxe elèctric

Tot i així, un cotxe elèctric, encara que sigui més car que un de convencional, continua sent més barat a la llarga. I més rendible serà com més quilòmetres es facin. Al portal Xataka, on han parlat amb diversos taxistes, recullen que amb el que es gasta en combustible es pot pagar l'electricitat i la lletra del cotxe. I que un elèctric pot suposar un estalvi de fins a 7.000 euros a l'any respecte a un model de combustió interna.

Un estalvi que s'accentua, sobretot, si circulem per ciutat. Tal com assenyalen al portal esmentat, "és l'entorn perfecte per a un cotxe elèctric". Sobretot gràcies a la frenada regenerativa, que en utilitzar-la contínuament ens permet treure més rendiment a la bateria, augmentant l'autonomia cada vegada que disminuïm la velocitat.