Dacia enfronta un desafiament creixent. L'arribada de models com l'OMODA 5 ha revolucionat el mercat. Aquest SUV compacte ha conquerit els clients amb el seu preu, disseny i equipament. Encara que la versió més venuda continua sent la de gasolina convencional, la seva versió híbrida ha cridat poderosament l'atenció.

L'OMODA 5 Hybrid destaca per la seva autonomia. Gràcies al seu motor de gasolina 1.5 T-GDI i un motor elèctric, aquest SUV pot recórrer fins a 1.000 quilòmetres amb un sol tanc. Dacia, per la seva part, també ha apostat per l'electrificació. Models com el Duster ja ofereixen xifres similars d'autonomia, i això reforça la competència directa amb marques xineses i europees.

Omoda 5 Vallescar Automocio
Omoda 5 Vallescar Automocio

L'Omoda 5 tindrà una versió híbrida HEV

L'OMODA 5 Hybrid combina un motor de gasolina de 143 CV amb un motor elèctric de 204 CV, aconseguint un total de 224 CV. La bateria d'ions de liti d'1,9 kWh permet petits desplaçaments elèctrics i optimitza el consum. El seu disseny també marca diferències: graella amb malla de rombes, línies modernes i acabat atractiu. Tot això genera pressió sobre Dacia per renovar la seva estratègia.

Chery OMODA 5 2
Chery OMODA 5

S'esperen preus per sota dels 30.000 euros

A més, els models xinesos es produeixen amb un preu competitiu. A Polònia, l'OMODA 5 Hybrid apunta a uns 29.900 euros de partida. Amb prestacions híbrides i autonomia realista, es col·loca com un rival directe de Dacia, especialment per als qui busquen eficiència sense renunciar al confort. Això pot erosionar part del mercat tradicional de la marca romanesa.

Dacia també s'ha d'enfrontar al repte de l'electrificació massiva. Els híbrids i elèctrics assequibles guanyen presència a Europa, i la percepció d'innovació és clau. Mentre els competidors xinesos mostren solucions avançades, Dacia necessita accelerar el seu desenvolupament tecnològic. No fer-ho podria convertir el seu problema en una amenaça de majúscula per a les seves vendes.