El Dacia Duster és un dels pilars de la firma romanesa. El tot camí és la nau capitana de la filial de Renault. I a Dacia pretenen continuar aconseguint alegries del seu representant en la gamma dels SUV compactes.

És per això que la marca ja està treballant en la nova generació del Duster. Un nou model que hauria d'arribar al mercat el 2024 amb interessants novetats. Es coneix que Dacia està preparant canvis importants, tant en el seu disseny com a nivell mecànic.

La pròxima generació del Dacia Duster comptarà amb versió amb tracció total

Amb tot, molts es pregunten el que passarà amb una de les versions més aclamades pels consumidors. Estem parlant de la variant amb tracció total 4x4. Una versió que genera bastants dubtes davant de les cada vegada més dures normatives anticontaminació.

Dàcia Duster
Dacia Duster 

No obstant això, Dacia té molt clar que la versió amb tracció integral és bàsica en la seva estratègia. I per això té grans plans amb aquesta variant.

D'entrada cal tenir en compte que el nou Duster estarà basat en la plataforma CMF-B. És a dir, deixarà enrere la ja obsoleta plataforma B0+. I això permetrà al Duster endinsar-se en l'electrificació, que és on estar la clau per reduir les emissions del Duster 4x4 i evitar així que la mitjana de gasos es dispari.

"Estem treballant en la proposta, però l'equació és molt complicada. Estem veient fins on podem arribar. És un treball en progrés", va apuntar fa uns mesos el CEO de Dacia, Denis Le Vot.

L'electrificació serà clau en la tercera generació del Duster

En qualsevol cas, el nou Dacia Duster 4x4 abandonarà el dièsel, estant només disponible amb un motor de gasolina. De fet, en alguns mercats la versió 4x4 ja es ven amb blocs de gasolina. A Romania, per exemple, el Duster es ven amb un motor de gasolina 1.3 litres TCe de 150 CV que s'associa a un canvi de marxes manual de 6 relacions i a l'esmentat sistema de tracció total. Aquest bloc també està disponible a Espanya, però aquí es comercialitza amb un canvi de marxes automàtic EDC de doble embragatge i sis relacions, i un sistema de tracció davantera.

Així mateix, més endavant, al voltant de 2027, s'incorporarà un diferencial elèctric en l'eix posterior del Duster 4x4. Aquest sistema accionarà les rodes posteriors en cas que sigui necessari.

Cal veure, tanmateix, si aquesta sèrie de canvis encareix molt el preu del Duster, fent que deixi de ser aquest model low cost. Una cosa que podria ser mortal per al SUV romanès, doncs si els preus s'igualen amb els de marques generalistes, corre el perill de què els seus potencials compradors acabi decantant-se per altres models amb millor reputació.