L'electrificació avança a pas de tortuga a Espanya. Les dades relacionades amb les vendes de cotxes elèctrics són positives cada mes en comparació amb els mateixos mesos en anys anteriors. Però les pujades són mínimes. O almenys no assoleixen els números que deurien a hores d'ara. Uns increments que tenen més a veure amb els descomptes del Pla MOVES III i amb l'ampliació de l'oferta que no que realment els conductors espanyols confiïn en els cotxes elèctrics. Sobretot tenint en compte la pobresa de la infraestructura de punts de càrrega al territori espanyol. En aquest sentit queda molt per fer.

I mentre les institucions no es posen les piles, els consumidors continuen optant per cotxes de combustió interna convencionals o amb sistemes d'electrificació MHEV, HEV o PHEV. De fet, la quota de mercat que ocupen els cotxes dièsel i gasolina és actualment del 56,10%. Els combustibles fòssils, encara que el seu preu estigui pels núvols, continuen sent els favorits dels compradors. I és que encara que sigui més car omplir un dipòsit que carrega una bateria (cada vegada menys a causa de la pujada del preu de la llum), almenys tenen més facilitats per obtenir una font d'energia. De vegades, trobar un punt de càrrega en condicions es presenta com una tasca complicada.

Els cotxes de combustió interna continuen dominant el mercat

Així, al setembre es van matricular un total de 12.168 unitats amb motors dièsel. Estem parlant d'un augment del 10,77% de les matriculacions respecte a setembre de 2021. Això ha significat una quota de mercat del 18,10%. I això que hi ha marques que ja han renunciat al dièsel en algunes de les seves novetats, ja que és el combustible que més dispara els límits d'emissions i que més pugen la mitjana de gasos amb el problema que això pot significar davant de normatives com la Euro6 o la imminent Euro7.

D'ells, el model dièsel més venut ha estat el Citroën C4, amb 685 unitats. El segueix el Peugeot 3008, amb 635 unitats. Mentre que tanca el pòdium un altre Peugeot, el 2008, amb 578 unitats venudes. El top 10 el completen el Dacia Duster (491), el Citroën C3 Aircross (488), el Citroën C3 ( 483), el Mercedes Classe A (469), el Volkswagen T-Roc ( 427), el Peugeot 308 (404) i l'Audi Q3 (386).

Citroën C4
Citroën C4 / Citroën

El dièsel més matriculat és un Citroën

1 - Citroën C4: 685

2 - Peugeot 3008: 635

3 - Peugeot 2008: 578

4 - Dacia Duster: 491

5 - Citroën C3 Aircross: 488

6 - Citroën C3: 483

7 - Mercedes Classe A: 469

8 - Volkswagen T-Roc: 427

9 - Peugeot 308: 404

10 - Audi Q3: 386

Mentrestant, el mateix mes de setembre s'han matriculat 25.550 unitats de gasolina. Això suposa un creixement del 5,63% respecte al mateix període l'any anterior i que la quota de cotxes de gasolina sigui del 38%. A continuació pots consultar el top 10 dels cotxes de gasolina més venuts el setembre de 2022.

1 - Volkswagen T-Cros: 1.065

2 - Opel Corsa: 1.023

3 - Citroën C3: 1.012

4 - Cupra Formentor: 948

5 - Dacia Sandero: 944

6 - Kia XCeed: 817

7 - Volkswagen Taigo: 727

8 - Peugeot 2008: 694

9 - Skoda Kamiq: 680

10 - Seat León: 663