El Toyota RAV4 ve sent un dels models preferits dels clients de la companyia japonesa. El tot camí ja va impressionar quan va sortir a la venda el 2019 i es manté com una de les referències del segment en disseny, tecnologia i comportament.
Tanmateix, com ha passat en altres marques, els germans petits de la família estan guanyant cada vegada més terreny. Li ha passat al Seat Ateca amb l'Arona, i també al Volkswagen Tiguan amb els T-Roc i T-Cross. Una tendència que es repeteix a moltes marques i també a Toyota. Cada vegada són més que prefereixen models de mida reduïda més dinàmics per circular per ciutat i que a l'hora de pagar no siguin tan costosos.
Els B-SUV prenen el control
En aquest sentit, ja fa molts mesos que el RAV4 ha perdut protagonisme en favor del C-HR. El petit tot camí és el model més venut de la firma en aquest 2022. No obstant això, es pot dir que, si bé compta també amb la millor tecnologia de la firma nipona, llueix un disseny esportiu molt diferenciat del RAV4.
Per aquesta raó és el Yaris Cross el que està captant cada vegada més l'atenció dels clients. Un model en qui molts veuen un SUV similar al RAV4, amb un disseny molt semblant però de dimensions més reduïdes. Un Yaris Cross que, com la resta de la proposta de Toyota, també compta amb motors híbrids d'última generació que atorguen una eficiència i una fiabilitat suprema als seus models.

El Toyota Yaris Cross és un clon en petit del RAV4 que costa gairebé 14.000 euros menys
No obstant això, no podem obviar que estem davant d'un model més petit. I que no ofereix tan bones prestacions com el seu germà gran. Mentre el RAV4 comença amb un motor de 218 CV de potència, el Yaris Cross ho fa amb un de 116 CV que conforma tota la gamma. Tanmateix, aquestes diferències també es veuen reflectides en el preu.

Perquè mentre el RAV4 arrenca en 38.050 euros, el Yaris Cross ho fa en 24.100 €. És a dir, 13.950 euros menys que en l'època d'inflació disparada en la qual vivim són clau en les vendes de cada un.