Dacia es troba en ple avenç d'una de les seves estratègies mes ambicioses. Tal com va anunciar el 2021, la firma romanesa prepara diversos llançaments abans de 2025 amb els que pretén continuar guanyant adeptes a tot el món. I un d'ells posarà en seriosos conflictes el Seat Arona, el SUV urbà més venut a Espanya i el model més popular de la firma amb seu a Martorell gràcies a la seva excel·lent relació entre la qualitat i el preu.

Dacia té entre mans plans molt ambiciosos. Un full de ruta en el qual trobem diverses novetats que anirem veient en els propers anys i que té el 2025 com a data de culminació.

Dacia té en el seu full de ruta un nou SUV que competirà amb el Seat Arona

Una estratègia que ja va posar en marxa amb el llançament de la versió híbrida HEV del Jogger i que seguirà amb la nova generació del Dacia Duster. El tot camí compacte rebrà una renovació total pròximament.

Un altre dels models que cal veure la llum és el Dacia Bigster. Serà el tot camí més gran de la firma i comptarà amb la tecnologia més avançada de la marca.

N'hi ha més. Atès l'èxit comercial de l'Spring, Dacia ha decidit avançar la renovació integral del seu primer cotxe 100% elèctric. Sí, l'Spring estrenarà una nova generació molt aviat.

Dàcia Spring
Dacia Spring / Dàcia

Però aquests no són els únics plans que té Dacia. Segons algunes fonts, la filial de Renault està treballant en secret en un nou SUV urbà que plantarà de cara a models com el Seat Arona o el mateix Renault Captur.

El nou tot camí substituirà el Dacia Logan

Aquest nou model té molt a veure amb el Logan. L'última generació del sedan romanès no està tenint l'èxit esperat. Les seves vendes estan sota mínims. I Dacia hauria decidit fer un gir radical a la seva trajectòria convertint-lo en un nou tot camí que se situï entre el Duster i el Sandero Stepway.

Aquest nou model estarà desenvolupat sobre la plataforma CMF-B de Renault i comptarà amb variants de gasolina convencionals, variants electrificades amb sistemes d'hibridació lleugera MHEV i models bifuel adaptats al Gas Liquat de Petroli. A més, no es descarten versions HEV autorecarregables o completament elèctriques.