Encara que pels pèls, el segon Toyota més barat de la gamma de la firma japonesa ha aconseguit ficar-se al top 10 dels cotxes més venuts al setembre. Parlem del Toyota Yaris, que va empatar en la desena posició amb el Renault Clio amb 1.205 unitats venudes.

Toyota continua marcant perfil entre les marques més venudes a Espanya. Malgrat que Kia la va superar en vendes el mes passat amb 5.735 matriculacions per les 5.656 de la marca japonesa, els nipons segueixen al capdavant dels fabricants més populars al territori espanyol. I tot apunta que així continuarà sent fins a final d'any, tenint en compte que sumen 54.229 matriculacions per les 46.745 de Kia, segona classificada a finals de setembre.

El Toyota Yaris es fica al top 10 dels més venuts al setembre

Uns bons números, els de Toyota, que es deuen en gran mesura al bon paper que han estat fent la majoria de models de la marca entre gener i setembre. No hi ha hagut mes en què Toyota no fiqués almenys un parell de models al top 10. I el mes passat van ser el C-HR, que se situa com el sisè model més venut de l'any a Espanya, i el Yaris, que es va colar sobre la botzina. Ho va fer amb un total de 1.205 unitats matriculades. Així mateix, ocupa el lloc 12 dels més venuts en el que va de 2022.

Un Yaris que és el segon model més barat de la marca japonesa, per darrere de l'Aygo X. Podríem dir fins i tot que és un dels cotxes als quals encara se li pot penjar l'etiqueta de 'low cost', tenint en compte que la seva gamma convencional comença en els 17.300 euros i la de cotxes híbrids en 19.950 € finançats o 21.150 € al comptat.

Toyota Yaris
Toyota Yaris

El primer compta amb una sola variant, configurada amb un motor 1.5 VVT-IE que desenvolupa 125 CV de potència. La segona també disposa d'un sol bloc, però que pot associar-se a diversos acabats.

La versió HEV és la més interessant

El Yaris híbrid munta un motor 1.5 VVT-I que desenvolupa 116 CV de potència i 120 Nm de parell màxim. I que està assistit per un sistema HEV, gràcies a la qual cosa aconsegueix l'etiqueta ECO de la DGT, amb tots els avantatges que això comporta.

Aquest bloc està associat a un canvi de marxes automàtic DCT i a un sistema de tracció davantera. I aconsegueix fer el 0 a 100 km/h en 10,9 segons i assolir una velocitat màxima de 175 km/h.

En total hi ha disponibles quatre acabats. A saber: Business Plus, Active Tech, Style i GR-Sport. I en tots trobem de sèrie elements com a navegador, càmera posterior, climatitzador automàtic de dues zones, lector de senyals de circulació, alerta de canvi de carril, llantes d'aliatge, ordinador de viatge, bluetooth, canvi automàtic de llums curtes/llargues, etc.