Carregant...

Està comprovat que la millor velocitat per anar per l'autopista és a 110 quilòmetres per hora, i no a 120, el límit legal. Això es deu al fet que el cotxe és molt més eficient a aquesta velocitat, mentre que la durada del viatge és pràcticament la mateixa, i t'estalvies una important quantitat de combustible. A més, lògicament, sempre és molt més segur anar a una velocitat més reduïda, ja que et permet tenir més control i més capacitat de reacció.

Però és millor que parlem de xifres concretes, no exactes, ja que tot canvia segons el model de cotxe que tinguis, i el tipus de combustible que utilitzi. Quant al temps de durada del trajecte, anar constantment a una velocitat de 110 km/h suposa que en un viatge llarg, de Madrid a Barcelona, es trigarien 5 hores i 38 minuts. En canvi a 120 km/h, s'arribaria 28 minuts abans, és a dir, en un total de 5 hores i de 10 minuts. Una diferència notable, però no determinant.

I és que hi ha molta gent que prioritza la seguretat abans que la velocitat. A part, anar a una velocitat més reduïda també provoca que estalviïs més combustible. Per ser exactes, el consum en cas d'anar a 120 km/h rondaria els 6,1 litres per cada 100 quilòmetres, mentre que a 110 km/h seria d'uns 5,5 litres per cada 100 km, una xifra que varia depenent del cotxe i del model. I, lògicament, també implicaria un menor desgast dels pneumàtics o dels frens.