Entrar al mercat europeu no és fàcil. La competència és ferotge i els clients són exigents. Tanmateix, BYD ha trobat la fórmula. La seva estratègia és clara: oferir un híbrid endollable amb prestacions més que correctes i un preu demolidor. I el resultat té nom propi: BYD Seal 5 DM-i.

Aquest model es presenta com el "Toyota Corolla xinès". No només per l'enfocament de berlina pràctica, també pel públic que apunta: professionals i empreses que busquen eficiència, espai i fiabilitat. Amb els seus 4,78 metres de llarg i un maleter de 508 litres, es converteix en una opció lògica davant alternatives japoneses i europees, especialment en el segment dels sedans mitjans.

Fins a 100 km sense gastar una gota de gasolina

La gran basa del BYD Seal 5 DM-i està en la seva autonomia elèctrica. Homologa fins a 100 km en mode 0 emissions gràcies al seu bateria de 15,9 kWh. Això el situa per davant del Toyota Corolla Sedán, que no disposa d'una versió endollable. S'hi afegeix un motor de gasolina 1.5 amb una eficiència tèrmica del 44 %, acompanyat d'un propulsor elèctric de 101 CV. En conjunt, lliura 163 CV de potència.

BYD Seal 5 DM i1
BYD Seal 5 DM i

A l'interior, la proposta de BYD resulta sorprenent. No busca el luxe, però sí un acabat cuidat i modern. Els materials transmeten qualitat, i el disseny aposta per una estètica cridanera davant la sobrietat japonesa. Aquest detall pot marcar diferències. Molts usuaris no només compren un cotxe per la seva mecànica, també volen que l'habitacle sigui un espai atractiu.

És una de les millors alternatives al Toyota Corolla

On BYD colpeja amb més força és en el preu. A Polònia, el Seal 5 DM-i arrenca en 30.400 euros i la versió superior se situa en 32.780 euros. Si aquests preus arriben a Espanya, el model es convertiria en l'híbrid endollable més barat del mercat. A més, els ajuts del Pla Moves, que assoleixen els 7.000 euros, podrien reduir la factura final fins a 20.000 euros amb promocions i descomptes inclosos.

BYD Seal 5 DM i
BYD Seal 5 DM i

Per posar-lo en context, models equivalents superen amb facilitat els 35.000 o 40.000 euros. Fins i tot dins de la mateixa BYD, el Seal U DM-i és més car a Polònia i també a Espanya. Per això aquest Seal 5 pot convertir-se en el veritable supervendes de la marca xinesa. L'equilibri entre autonomia elèctrica, mida, practicitat i cost el col·loca en una posició única.