En el competit segment dels compactes, dominat durant anys pel Toyota Corolla, sorgeix una proposta que promet robar-li protagonisme. El Honda Civic 2026 es renova i ho fa apostant per un disseny més esportiu, millores en equipament i un interior amb petits però valuosos ajustaments. Una recepta que el col·loca com l'alternativa més seriosa al supervendes de Toyota.
El primer que crida l'atenció està al frontal. La nova graella, ara més àmplia i amb llistons del color de la carrosseria, li dona un aire agressiu. Els fars LED estrenen tecnologia més eficient, la qual cosa permet eliminar els llums antiboira. El para-xocs també ha estat redissenyat: desapareixen les motllures negres i guanya protagonisme la superfície pintada. El resultat és un Honda Civic amb més caràcter i una estètica clarament més esportiva.

Honda renova el seu compacte icònic
La personalització també creix. S'estrenen llantes de 18 polzades, pintades en negre per a l'acabat Sport i en gris per a l'Advance. A més, debuta el to Blau Marí, heretat de l'HR-V, que aporta un aire fresc i elegant. Són canvis subtils, però que reforcen el missatge d'Honda: aquest compacte no es conforma amb ser pràctic, vol ser també emocional.
A l'interior, les novetats són més discretes. El disseny del tablier es manté, encara que el quadre digital estrena gràfics més clars i moderns. Apareixen nous detalls cromats en acabat mate, un sostre en negre que accentua l'esportivitat i millores a l'equipament. Entre elles, un volant calefactable, una base de càrrega sense fil per a smartphones i una il·luminació ambiental més cuidada. Tot suma perquè l'experiència a bord sigui més prèmium.
Sota el capó, Honda no ha volgut tocar el que ja funciona. Es manté l'esquema híbrid e:HEV basat en un motor de gasolina 2.0 que actua com a generador per a un motor elèctric. Aquest lliura 184 CV i 315 Nm de parell, associats a un canvi CVT i tracció davantera. Les seves xifres parlen per si soles: de 0 a 100 km/h en 7,8 segons i una velocitat màxima de 180 km/h. Un rendiment que el col·loca per davant d'alguns dels seus rivals directes.

Un duríssim rival per al Toyota Corolla i altres compactes híbrids
Les mesures reforcen el seu caràcter equilibrat. Amb 4,55 metres de llarg, 1,80 d'ample i un maleter que va de 404 a 1.187 litres, el Civic combina espai i practicitat. Els seus rivals més clars són el Seat León, el Volkswagen Golf i, com no, el Toyota Corolla. Davant ells, Honda proposa un cotxe igual d'eficient, però amb un punt extra d'esportivitat.
L'únic misteri són els preus. La marca japonesa encara no ha comunicat les tarifes per a Europa, encara que no hauria de tardar a fer-ho.