BMW sap molt bé que el mercat de l'automòbil està canviant molt en els últims anys. Evidentment el principal motiu del canvi de la indústria ha estat l'entrada en joc de l'electrificació dels motors, amb noves opcions híbrides i elèctriques. Opcions que en un futur, especialment les elèctriques, per acabar sent les determinants i les que ocupin la gran majoria de les carreteres del vell continent.

Això sí, també la manera de vendre cotxes ha canviat en els últims temps. I és que avui dia, si bé és cert que en molts casos acaba sent necessari anar al concessionari, és possible comprar un cotxe de manera directa per Internet, una cosa que fa alguns anys era impensable.

 

En aquest sentit, sembla que en BMW, que ha detectat que té un problema tenint en compte que són molts els clients que configuren el seu model per Internet perquè després acaba anant al concessionari per determinar alguns detalls, volen fer un pas endavant i seguir els passos de Tesla en com a la venda directa dels seus models.

BMW apostarà per la venda directa amb preu fix

No ha estat cap altre que el cap de vendes i màrqueting de BMW, Pieter Nota, el que ha apuntat en una publicació alemanya quins seran els seus plans en aquest sentit. I aquests no són d'altres que la d'eliminar les diferents ofertes dels diferents concessionaris, fixar un preu fix en els seus models i que els concessionaris s'emportin una comissió per cada venda.

Així, a diferència del que passa avui dia, els que acudeixin a per un BMW tindran el mateix preu vagin on vagin, i no com avui dia que és més que habitual trobar una diferència fins i tot en molts casos substancial depenent del concessionari al qual acudeixi.

D'aquesta forma, com apunta Nota, "millorarem l'experiència del client, tindrem accés directe a ells i proporcionarem un model comercial atractiu per als nostres agents. Aquests són els tres aspectes més importants en els nostres plans".

 

Sí, en BMW volen que sigui MINI, una de les seves marques, aquella que abans es comenci a desenvolupar aquesta nova manera de vendre cotxes. Ho farà el 2024, mentre que la marca mare, BMW, ho farà el 2026. "El desenvolupament d'aquest model està molt avançat. Des del nostre punt de vista, té més sentit començar amb MINI i després continuar amb BMW", ha apuntat el directiu de BMW.

No era lògic, el primer mercat en el qual es començarà a implementar aquest nou sistema de venda serà a Alemanya per a, a poc a poc, anar ampliant aquest nou pla de negoci a la resta de mercats importants europeus.