Alfa Romeo és una marca que genera certa controvèrsia entre els entesos en la matèria. Alguns la consideren una marca de llauna gamma a l'altura de Mercedes, BMW, Audi i companyia. D'altres opinen que és un vull i no puc. I que no està a l'altura del trident alemany.
El que és innegable és l'alta qualitat i l'afecte que Alfa Romeo posa quan crea els seus models. I si no es pot considerar una marca prèmium, compta amb tot el necessari per no tenir res a envejar de les marques esmentades. A més, des de les versions d'accés a la gamma dels seus models ofereixen un marcat caràcter esportiu de què altres marques no poden presumir si no accedim a les versions més sofisticades com als AMG de Mercedes o als M de BMW.
Alfa Romeo Giulia, una berlina prèmium amb totes les lletres
Alfa Romeu no compta amb una gamma àmplia de propostes. I encara que té alguns models en cartera pendents de sortir a la llum, actualment la gamma es compon de tres opcions. El Stelvio i el Tonale són els representants de la gamma SUV, mentre que el Giulia és una berlina tradicional per als més clàssics. Un model prèmium perfecte per als qui busquen qualitat però no volen pagar el sobre preu d'un Mercedes o un Audi esportius.

Estem parlant d'una berlina que dimensiona 4.639 mm de llarg, 1.426 mm d'alt i 1.873 mm d'ample. Deixa una distància de batalla de 2.820 mm que li atorga un ampli espai interior. I disposa un maleter de 480 litres. Un model que presumeix de confort, comportament sobre l'asfalt i qualitat en materials i construcció.
La versió més econòmica de la gamma del Giulia ja val la pena. Aquest munta sota el capó un motor dièsel de 2.2 litres que aconsegueixen 160 CV de potència i 450 Nm de parell màxim. Amb aquest bloc aconsegueix accelerar de 0 a 100 km/h en 8,1 segons i assoleix una velocitat màxima de 220 km/h. Registra un consum combinat de 4,9 litres i unes emissions de CO2 de 127 g/km, segons el cicle WLTP. I està gestionat per un canvi de marxes automàtic de 8 relacions i un sistema de tracció posterior que li aporta aquest caràcter esportiu que és l'enveja dels seus rivals.

La gamma arrenca per sota dels 47.000 euros
En equipament, la versió més econòmica ja inclou climatitzador automàtic, alerta de canvi de carril involuntari, sistema de so integrat amb pantalla de 8,8 polzades, llantes d'aliatge, ordinador de viatge o control de creuer, entre altres detalls. Formen part d'acabat Super.
I quant al preu, la seva tarifa oficial és de 50.700 euros. Però al web d'Alfa Romeo està anunciat des de 46.692 euros subjectes a les promocions del fabricant.