No aparèixer al Top 100 de vehicles més venuts durant el mes de juny suposa, d'entrada, no haver estat capaç de col·locar ni tan sols una més de les 216 unitats que, durant el sisè mes d'aquest any en curs, va aconseguir vendre Volvo del seu SUV XC 40. En aquesta situació estan molts cotxes, però hi ha un grup, molt poderós mundialment, que el pateix manera singular. Ens referim a l'índia Tata Motors, que no col·loca cap Jaguar o Land Rover/Range Rover en l'exclusiva llista. Land Rover, en concret, va vendre 285 unitats entre tots els seus models durant el mes passat i Jaguar, 79. És, sens dubte, molt poc per a dues marques amb tanta història: ni tan sols un model popular com el Range Rover Evoque no ha aconseguit colar-se en la llista.

Range Rover Evoque
Range Rover Evoque

Què passa amb el Range Rover Evoque i la resta de vehicles de Range Rover i Jaguar?

Els vehicles que actualment comercialitzen Land Rover i Jaguar tenen l'anell d'exclusius, però per menys de 50.000 euros, qualsevol conductor espanyol pot aconseguir actualment dos d'ells. En Jaguar, estan a disposició l'E-Pace, un interessant SUV mitjà disponible segons el portal quecochemecompro.com, per 42.350 euros, i en Land Rover trobem el Range Rover Evoque, disponible per 45.150. Com és aquest cotxe i per què interessa tan poc malgrat citar|esmentar-se sovint com un dels més desitjats del seu segment? Vegem.

Un solvent SUV mitjà

El Range Rover Evoque mesura 4,37 metres i disposa d'un maleter de 472 litres. Ofereix motors dièsel convencionals de 163 CV i propulsors MHEV dièsel i MHEV gasolina amb, respectivament, 163 o 204 CV per al primer i 160 i 300 CV per al segon. El cotxe en consumeix bastant: 5 litres en els models més eficients (els MHEV Dièsel de menor potència) i de 8 en el MHEV gasolina de 300 CV. La resta, exigeixen uns 6 litres cada 100 km. El preu, segurament, és el problema, perquè l'Evoque ofereix tot allò que un amant dels SUV pot desitjar: la versió d'accés del Jeep Compass costa uns 30.000 euros i l'Audi Q3 surt per uns 41.000 i el BMW X2, per uns 35.000. El Jaguar E-Pace, ja ho hem dit, costa 42.000 i tampoc no es ven. Si comptem que el Tiguan costa entorn dels 36.000, tenim la resposta: o els senyors de Tata Motors es replantegen la seva política de preus o seguiran molts mesos fora del Top 100. Els cotxes, ara, no només han de ser bons i bonics. Han, com sempre, de ser també barats o, almenys, assequibles, la qual cosa significa vendre's per sota del preu dels seus competidors directes en un mercat de preus disparats.