Cada vegada són més les marques esportives que sucumbeixen a la supremacia dels SUV. I l'última en fer-ho ha estat Lotus. La firma britànica de cotxes esportius ha presentat el nou Electre, un model que, a més de ser el primer SUV del fabricant, també és el primer model 100% elèctric. Un tot camí sostenible que arriba per plantar cara a Tesla i del qual ja es coneixen tots els detalls i els preus.

El nou Lotus Electre està preparat per aterrar al mercat Europeu. Les primeres unitats arribaran als concessionaris a començaments de 2023. Un model enfocat a aquests conductors que no es conformen amb poc i que no és apte per a totes les butxaques.

Aquest nou Lotus Electre estarà disponible en sis colors per a la carrosseria: Vermell Natron, Verd Galloway, Negre Estel·lar, Gris Kaimu, Gris Blossom i Groc Solar. I en tots els casos es podran escollir llantes d'aliatge de 20, 22 o 23 polzades.

Lotus Electre2
Lotus Electre / Lotus

Un altre dels detalls a destacar és la seva pantalla per al quadre d'instruments de disseny molt prim, i que ve acompanyada d'una altra pantalla tàctil per al sistema d'info entreteniment que ve instal·lada a la consola central i d'una tercera que descansa a la vora del túnel de transmissió. Des d'aquesta última podrem gestionar el sistema de climatització.

Lotus llança el seu primer SUv que a més és el primer elèctric 100% de la marca britànica

Així mateix, aquest nou Lotus Electre compta amb un sistema de sensors LiDAR i càmeres que atorguen un nivell 4 de conducció autònoma. No obstant això, a causa de la legislació vigent ha estat limitada a un nivell 2.

En equipament, hi ha disponibles tres acabats: Electre, Electre S i Electre R. A continuació detallem els elements més destacats. L'acabat Electre inclou:

  • Suspensió pneumàtica activa
  • Fars Matrix LED
  • Sistema de vectorització del parell motor
  • Graella activa
  • Llantes d'aliatge de 20 polzades en disseny de cinc radis
  • Carregador d'inducció
  • Seients davanters ajustables elèctricament en 12 direccions
  • Climatitzador automàtic de quatre zones
  • Sistema de so KEF Prèmium amb 15 altaveus i 800W
  • Pantalla d'informació i entreteniment de 15,1 polzades
  • Quadre d'instruments digital de 29 polzades
  • Conducció semiautònoma
  • Actualitzacions sense fil amb tecnologia 5G
  • Control de creuer adaptatiu
  • Avís de col·lisió frontal i posterior
  • Reconeixement de senyals de circulació
  • Avís d'obertura de portes
  • Avís de sortida de carril
  • Assistent de canvi involuntari de carril
  • Detecció de presència de nens a l'interior
  • Trucada automàtica d'emergència
Lotus Electre
Lotus Electre / Lotus

L'acabat Electre S afegeix:

  • Vidres fumats de privacitat
  • Espòiler posterior actiu
  • Il·luminació ambiental
  • Portes de tancament suau
  • Miralls retrovisors, exterior i interior, amb atenuació automàtica
  • Sistema de purificació d'aire interior avançat

L'Electre R es completa amb:

  • Sistema de dinàmica de conducció «Lotus Dynamic Handling Pack»
  • Direcció activa a les rodes posteriors
  • Frens carbo-ceràmics amb pinces de 10 pistons davant

Dues versions mecàniques per al nou Lotus Electre

Cada un d'aquests acabats anirà associat a una versió mecànica. Els dos primers s'associen a un motor que desenvolupa 450 kW (603 CV) i 710 N, de parell màxim. Aconsegueix fer el 0 a 100 km/h en 4,5 segons i assoleix una velocitat màxima de 258 km/h. S'alimenten d'una bateria de 112 kWh de capacitat amb què aconsegueixen 600 km d'autonomia. I tot això està gestionat per un canvi de marxes automàtic i un sistema de tracció posterior que accentua la seva esportivitat.

L'acabat Electre R s'associa a una versió que munta un motor de 675 kW (918 CV) i 985 Nm de parell màxim. Accelera de 0 a 100 km/h en 2,9 segons i assoleix una velocitat màxima de 265 km/h. En aquest cas trobem un sistema de tracció total. I es nodreix de la mateixa bateria de 112 kWh de capacitat per aconseguir 490 km d'autonomia.

A més, tots els models compten amb quatre modes de conducció: Range, Tour, Sport i Ofroad. I compten amb un carregador de bord de 22 kW. Aquest és compatible amb punts de càrrega de fins a 350 kW. I gràcies al seu sistema elèctric de 800 V pot carregar del 10 el 80% en només 20 minuts.

I quant als preus, de moment no s'han donat a conèixer a Espanya. Però s'assemblaran als d'Alemanya, França o Itàlia. Aquests ronden els 97.690 euros per a la versió d'accés, els 123.090 € per a l'Electre S i els 153.090 € per a l'Electre S. Es pot dir que al Regne Unit els preus són una mica més econòmics.