Encara que la marca porta a Espanya des de fa més de deu anys, els vehicles d'aquesta marca que s'han matriculat al nostre país no arriben al miler. El desconeixement, el com de limitada és de la seva xarxa comercial i l'escassa tasca de difusió dels seus models que realitzen explica aquestes dades. Espanya no sembla un mercat prioritari per a aquest fabricant indi amb seu a Bombai que destaca com un dels principals del mercat asiàtic. Malgrat això, a la seva cartera tenen actualment un model, el Mahindra Thar, que és més que interessant i que s'ha convertit en l'alternativa més ferma al Suzuki Jimny al mercat dels 4x4 petits. Veurem què ofereix.
Gairebé 35.000 unitats venudes a tot el món
El Suzuki Jimny, sens dubte, és el líder al sempre difícil mercat dels 4x4 petits amb 93.000 unitats venudes a tot el món durant el passat 2021. A molta distància, i com a segon classificat, apareix el Mahindra Thar, que ha aconseguit col·locar 33.000 i les vendes del qual van créixer el 2021, si se les compara amb les de 2020, en un 524%. El tercer competidor és el Lada 4x4, que va vendre 24.000 unitats.
Com és el Mahindra Thar?
Mahindra va començar la seva activitat al mercat de l'automòbil acoblant vehicles Jeep. Per això, a ningú no l'ha d'estranyar que el Mahindra Thar sigui una mica així com una versió índia del Jeep Wrangler. Per fuer, esprácticamente idèntic, però no a l'actual: és idèntic al Wrangler TJ, que es va fabricar entre 1996 i 2006. N'equipa un motor de gasolina 2.0 amb 150 CV i, per a qui prefereixi al gasoil, se n'ofereix un turbodièsel 2.2 amb 130 CV. El canvi pot ser automàtic o de sis velocitats i la tracció, per descomptat, és total amb reductora. L'interior i els acabats s'allunyen bastant dels estàndards europeus i el seu preu, també, al canvi, costa uns 11.000 euros , però el seu aspecte denota que val molt més.