Al Japó, d'un temps ençà, s'ha posat de moda presentar cotxes nous amb cert aire retro que són, en realitat, reelaboracions més o menys inspirades de cotxes que van ser populars al seu dia en aquell país. Es tracta, més o menys, de fer el que aquí a Europa hem fet amb el Fiat 500/Seat 600 i el Volkswagen escarabat, que es van transformar en interessants, reeixits i populars vehicles. Així, i en aquesta línia, Suzuki presenta un cotxe denominat Suzuki Lapin. Lapin, a més, significa "conill" en francès, el que ens dona pistes del tipus de cotxe que es tracta.

Suzuki Alto Lapin
Suzuki Alto Lapin

Inspirat en un cotxe de finals dels 60?

Segons Suzuki, el cotxe s'inspira en un model anomenat Fronte 360 que es va fabricar entre 1967 i 1970, però tres anys no donen gaire de si prou com perquè un cotxe mereixi una reedició. En tot cas, en el que sí que sembla que s'inspira és en el Suzuki Alto Lapin, un cotxe que es fabrica des de 2002. Per si mateix, el nou cotxe retro que llancen és resultat d'un rentat de cara que apliquen a aquest vehicle: canvien la graella i col·loquen fars rodons per donar-li un aspecte diferent i més infantil. El cotxe original, i el que ara presenten també, és el que els japonesos criden un kei car, que és la manera com ells, els japonesos, denominen a aquests cotxes seus quadrats que no superen les dimensions màximes de 3,4 metres de longitud, 1,48 metres d'ample i 2,0 metres d'alt, no passen de 660 cc ni desenvolupen més de 64 CV

 

Quin cotxe era el Fronte 360?

El Fronte 360 era un utilitari de molt reduïdes dimensions amb només dues portes i motor posterior que s'assemblava uns mica al Seat 850. Observant-ho, s'assembla molt poc a aquest kei car que ara llancen; però, si ells ho diuen; caldrà creure-ho. En tot cas, sembla difícil que el Suzuki Lapin arribi a comercialitzar-se a Europa. Al Japó costa 11.600 euros.

Fronte 360
Fronte 360