Tampoc no fa falta ser precisament un expert en mecànica per ser conscient que els pneumàtics no deixen de ser un de les parts més importants d'un cotxe a nivell de seguretat, entre altres coses perquè és en la part amb la qual el cotxe té contacte amb l'asfalt de la via.
En aquest sentit, des de la Direcció General de Trànsit han recordat en moltes ocasions que, més enllà de portar els pneumàtics sempre la pressió indicada pel fabricant, entre altres coses perquè això ajuda també a reduir el consum general del cotxe, no allargar en excés la vida dels pneumàtics pot acabar afavorint i reduint el nombre d'accidents a les nostres carreteres.
Això sí, es pot tenir en compte que hi ha certes ocasions en què la rebentada d'una roda no arriba provocada precisament per culpa d'un moviment malament calculat per part del conductor, sinó que arriba pel mal estat de la via per la qual està circulant, especialment en algunes vies secundàries al nostre país que no estan precisament molt bon estat i en les que és possible que un sot|sotragada acabi provocant que la roda rebenti.
Els passos a seguir perquè es cobreixin els costos de la reparació
Si bé és cert que no és una situació gaire habitual, sí que s'han donat casos en els quals una carretera molt mal estat amb sots molt profunds a la cavat provocant una rebentada. Evidentment l'estat d'aquestes carreteres depèn ja sigui del propi Estat, de la Comunitat Autònoma o de la Diputació pertinent, pel que el conductor no ha en cap cas de córrer amb els costos de reparació.
Però per a això s'han de seguir una sèrie de passos, i el primer de tots és, una vegada s'ha produït la rebentada, fer fotografies del sot i de l'estat de la carretera en qüestió així com cridar a la Guàrdia Civil perquè faci un atestat del succeït.
El següent pas, una vegada ja s'ha dut a terme la reparació, és interposar una reclamació administrativa contra la institució responsable de la via ja sigui l'Estat, les CCAA o les Diputacions Provincials, i en la que s'indiqui el cost de la reparació. En aquest cas és interessant posar-se en contacte amb la companyia asseguradora o les associacions de consumidors perquè actuïn ells com a mitjancers i així accelerar el temps de resposta.