Aston Martin ha activat una transformació profunda en la seva àrea tècnica sota la batuta d'Adrian Newey. L'arribada del reconegut enginyer britànic al març no ha estat un gest simbòlic, sinó l'inici d'una estratègia ambiciosa que ja comença a prendre forma. L'equip treballa per reforçar les àrees crítiques que han llastat el seu rendiment recent, amb un objectiu clar: lliurar a Fernando Alonso un monoplaça veritablement competitiu de cara a la pròxima temporada.
El fitxatge més recent és el de Giles Wood com a nou responsable de simulació i modelatge de vehicles. La seva incorporació respon a una necessitat tècnica evident: millorar la correlació entre les dades del simulador i el comportament real del cotxe en pista. Aquesta àrea ha estat una de les més deficitàries per a Aston Martin en els últims anys, i la seva optimització és essencial per reduir la distància davant els equips capdavanters.
Juntament amb Wood, també s'ha incorporat Jack Vino com a cap d'aerodinàmica. La seva experiència en estructures de primer nivell i el seu enfocament analític permeten abordar els problemes de flux i equilibri que ha mostrat el AMR24. Aquestes dues incorporacions, de la mà de Newey, permeten anticipar una evolució profunda tant en el concepte com en l'execució del pròxim monoplaça.
Un cotxe preparat per lluitar per objectius majors
En aquest sentit, les decisions tècniques preses en les últimes setmanes apunten que el model de 2026 serà concebut sota una nova lògica. Newey no només aporta el seu prestigi, sinó una capacitat contrastada per identificar àrees crítiques i reestructurar-les de forma eficaç. La millora en l'ús del simulador permetrà accelerar la fase de desenvolupament, amb un marge de resposta més gran davant de problemes detectats en els entrenaments lliures o durant la temporada.
Crida especialment l'atenció que aquests moviments es produeixin abans de la introducció del nou reglament tècnic. Aston Martin busca anticipar-se, establir les bases d'un cotxe que no només compleixi les noves normatives, sinó que estigui preparat per competir al més alt nivell des de l'inici. El paper de Fernando Alonso com a peça central del projecte es reforça, en envoltar-lo d'una estructura tècnica dissenyada per maximitzar el seu rendiment.
D'altra banda, la integració de perfils com a Vi i Wood suposa un pas endavant en la professionalització interna de l'equip, dotant l'escuderia d'eines més precises i eficaces. En conjunt, aquests fitxatges no són simples reforços: formen part d'un redisseny complet que aspira a situar a Aston Martin en una posició real de lluita per podis i victòries.
L'estructura tècnica que s'està consolidant té el potencial d'oferir a Alonso el monoplaça que durant anys ha estat perseguint. Si el pla s'executa amb la precisió que caracteritza Newey, Aston Martin podria emergir com un dels contendents més sòlids de la pròxima era de la Fórmula 1.