Encara que un cotxe elèctric és més car que un de convencional, els primers gaudeixen d'avantatges fiscals que ens permeten amortitzar el preu superior al cap del temps. Per exemple, l'estar exempts de pagar impost de circulació, poder estacionar gratis sense límit de temps en zones regulades o poder accedir a Zonas de Baixes Emissions sense restriccions.
Tanmateix, com t'explicàvem fa poc, aquests avantatges aniran desapareixent a mesura que es vagi normalitzant l'ús del cotxe elèctric. I aviat es podria aplicar a Espanya un pagament que ja és vigent a França, en ciutats com París o Lió.
França posa en marxa un impost per als cotxes electrificats més pesats
En aquestes ciutats es penalitza els models que tenen cert pes. I és que cal tenir en compte que el pes dels cotxes elèctrics i els híbrids endollables és superior al dels models convencionals de combustió interna. Això implica més despesa del paviment, així com més perill amb els vianants, en necessitar més distància de frenada. A més, el procés de reciclatge d'aquests models implica una despesa més gran que els cotxes tradicionals.
En concret, els models que han de pagar l'esmentat impost són els PHEV de més de 1.900 quilos i els elèctrics de més de 2.200 quilos. Tingues en compte que models com el Volkswagen Passat Variant GTE pesa 1.760 quilos, mentre que d'altres com el Mercedes-Benz EQE assoleix els 2.405 quilos. Val a dir que els models de combustió interna que tenen pesos superiors als 1.800 quilos també paguen aquest impost.
Una mesura que podria no tardar a arribar a Espanya
Les quantitats a pagar oscil·len fins als 45 euros al mes. Encara que existeixen subvencions per a famílies amb pocs recursos i també per a les nombroses, en necessitar aquestes cotxes de més mida per transportar tota la família.
Així mateix, aquesta mesura també té molt en compte que la mitjana de pes dels cotxes que es venen actualment és cada vegada superior. Segons dades de Jato Dymanics, hi ha mesos en què la meitat dels cotxes venuts a Europa són de tipus SUV.