El magnat Elon Musk té la intenció d’acomiadar el 75% de la plantilla de Twitter fins a reduir-la a la xifra de 2.000 persones, d’acord amb una informació exclusiva que ha publicat aquest dijous The Washington Post. El diari nord-americà assegura tenir documents en els quals figuren les últimes converses del multimilionari i possibles inversors que han d’ajudar-lo a tancar l’adquisició de la xarxa social.
El The Washington Post afirma a més que, encara que es doni el cas que la compra no s’acabi formalitzant, l’empresa farà retallades de personal que afectaria aproximadament a una quarta part dels 7.500 treballadors de l’empresa. Segons informa l’agència Efe, no hi ha cap altre mitjà de comunicació que s’hagi fet eco d’aquestes informacions. Tampoc Musk ha reaccionat a través de Twitter. Qui si ha reaccionat ha estat Twitter enviant un correu electrònic al personal per tranquil·litzar-lo davant de les informacions.
Un dels aspectes importants d’aquesta possible reducció del personal podria afectar, segons el diari, a la capacitat de controlar contingut perniciós o ofensiu, com és ara la pornografia infantil, així com per prevenir bretxes en la seguretat dels continguts.
Les retallades afectarien les capacitats de Twitter
D’acord amb els documents als quals ha tingut accés el Post i testimonis d’altres fonts, les retallades no només afectarien els treballadors, sinó també a la infraestructura de l’empresa. En concret els centres de dades que possibiliten que funcioni la xarxa que diàriament és consultada per més de 200 milions d’usuaris.
Les retallades són les que, segons el diari, expliquen l’ansietat amb què Twitter ha intentat tancar la venda a Musk per 44.000 milions de dòlars, de manera que l’equip directiu actual deixaria les decisions més espinoses al nou equip.
El Post ha consultat un expert en dades científiques que assegura que si es confirmen les retallades això tindria un “efecte cascada”. Implicaria uns serveis més deficients, menys personal de suport i una desmoralització del personal creixent, ja que arrossega mesos d’incerteses per les constants anades i vingudes de Musk en aquesta qüestió.
Una compra amb molts anades i vingudes
A hores d’ara està previst que amb la compra de Twitter per part de Musk passi a ser l’únic amo de la xarxa social i pugui tirar endavant tots els seus plans.
La compra està sent investigada pel Govern dels Estats Units. Des de l’abril passat dues agències governamentals nord-americanes investiguen Musk: la Comissió del Mercat de Valors (SEC, sigles en anglès) i la Comissió Federal del Comerç (FTC).
El 6 d’octubre passat, una jutgessa va fixar el 28 d’octubre com a termini per tancar la compra de Twitter per tal d’evitar la celebració d’un judici. Musk ha intentat que se suspengui el procés a través del qual Twitter vol forçar el magnat a tancar la compra per 44.000 milions de dòlars. El també conseller delegat de Tesla ha arribat a posar un perfum a la venda “Burnt Hair” (Cabrell cremat) i ha demanat als seus seguidors a Twitter que el comprin per tal d’ajudar-lo a comprar la xarxa social.