Andorra preveu que puguis volar fins al Principat des de Madrid i París aquest any. Així ho ha assegurat el ministre de Presidència, Economia i Empresa d'Andorra, Jordi Gallardo, durant un acte organitzat pel Cercle Eqüestre a Barcelona, on ha assegurat que espera que s'estableixin connexions "regulars" amb ambdues capitals a "finals d'aquest any". 

L'aeroport Andorra-La Seu és una infraestructura fonamental per l'executiu andorrà, ja que el fet de tenir connexions únicament per carretera és un dels principals punts febles del país a l'hora d'atreure inversions i turisme. Des del 23 d'abril del 2020, la infraestructura compta amb una maniobra de vol instrumental basada només en GPS. Es tracta d'una tecnologia d'alta precisió que s'ha implementat per primer cop a l’Estat espanyol i que facilita l'aterratge en condicions meteorològiques desfavorables.

A més, segons recull EFE, l'executiu té un altre projecte per aquest any per tal de millorar les seves connexions amb ciutats properes. Es tracta de l'heliport nacional, una infraestructura amb la qual, segons Gallardo, es podria aconseguir millorar els enllaços amb, per exemple, Barcelona.

Un aeroport dins Andorra

No són, però, els únics dels projectes que hi ha per tal de millorar la mobilitat fins al país pirinenc. La Cambra de Comerç andorrana treballa en un possible projecte d'aeroport a Grau Roig. De construir-se, la infraestructura s'ubicaria a la vall d'Envalira i costaria 345 milions d'euros. L'objectiu seria que hi volessin 6 avions al dia amb una capacitat per 150 persones. 366.000 passatgers.

Tot i que la Cambra ha assegurat que és viable econòmicament, el projecte té molts detractors pel seu enorme impacte ambiental i econòmic. A més, segons recull Diari de la Neu, caldria construir-lo al costat de "l'actual pista verda Valira 2, un traçat tot just acabat d'estrenar la passada temporada".

Gallardo també ha recordat que hi ha el projecte de portar el tren a Andorra. En aquest sentit, pel que fa a la unió amb Catalunya, el conseller Calvet es va referir a aquesta possibilitat el passat desembre, ja sigui amb l'allargament de la línia que arriba fins a Puigcerdà o la que acaba a la Pobla de Segur, assegurant que és un projecte "molt ambiciós" i "molt complex" que no podrà ser una realitat a curt termini.

 

Imatge principal, aeroport Andorra-La Seu / ACN