Avui us presento la meva amanida alemanya, de tantes que n'hi ha. És una recepta força coneguda al nostre país però, en aquesta ocasió, emprant productes alemanys. Intentaré aclarir-vos una mica aquesta recepta, ja que l'autèntica amanida alemanya no té la salsitxa com ingredient imprescindible, més aviat tot gira entorn de les patates. La preparació del kartoffelsalat es realitza coent patates (a Alemanya hi ha moltes varietats de patates com, per exemple, les Bamberger Hörnchen -Banyes de Bamberg-, Cilene, Hansa, Laura, Kipfler o Sieglinde). Les patates es poden tallar a rodanxes i posteriorment bullir-les o també és possible coure les patates amb la seva pell i posteriorment pelar-les (com he fet jo). No hi ha una recepta única d'aquest plat, ni tan sols a Alemanya. Sí que es podria dir que hi ha dues variants bàsiques que les diferencien entre elles: les que porten maionesa i les que no.
2 salsitxes de frànkfurt alemanyes (en aquesta ocasió varietat Krakoviana)
3 cogombrets en vinagre
2 patates bullides amb una fulla de llorer
1 ceba (ceba tendra o també cibulet)
pebre negre
julivert sec picat
Per a la salsa:
maionesa casolana
3 culleradetes de mostassa (alsaciana)
sal
pebre negre
julivert sec picat
Variants:
S'hi poden afegir trossets d'oliva negra
S'hi poden afegir daus de tomàquet
Podeu incorporar un ou dur ben picat

Abans de res haurem de posar a bullir un parell de patates. Li podeu afegir una fulla de llorer a l'aigua... que aromatitzarà la patata.

Mentre bull la patata, preparem la resta d'ingredients.

Utilitzaré aquesta magnífica mostassa alemanya que vaig comprar on-line.

Els cogombres que siguin en vinagre.
I les salsitxes?

Doncs utilitzaré aquestes alemanyes fetes a l'estil krakovià.


... us ha de quedar molt molt fina...

I la reservem en un bol.

Pelem i tallem la patata a dauets.

I ho incorporarem en el nostre bol.

Picarem els cogombrets. Jo els faig per la meitat i després ben finets.

Ara prepararem una maionesa casolana.

Batem.

Ja la tenim.

Incorporem a la maionesa tres culleradas de mostassa...

Això depèn, si us agrada més forta la salsa hi podeu posar 4 o 5 cullerades. Tot depèn del tipus de mostassa. La de Dijon li va molt bé també.

Afegim una mica de pebre negre i julivert picat.

La reservarem a la nevera una estona. Recordeu que treballem amb ou cru. No ho deixeu a prop de fonts de calor.

Ara agafarem dues salsitxes...

... i les fem bullir un parell de minuts. Ja venen cuites i la intenció és donar un cop de calor a les salsitxes.

Les tallarem a rodanxes.

I les incorporem al nostre bol.

Ara ja podem tirar la salseta per sobre...

...i repartir-la bé. Remeneu l'amanida amb una cullera, però no massa o desfareu les patates.

Finalment, podeu tirar una mica més de julivert picat i pebre negre per sobre.

Es pot servir freda, calenta o temperada que és com l'he servida jo.

Està molt bona, tot i ser un plat una mica barruer, eh?

És d'aquells plats que sempre entren bé.

L'acompanyaré, per descomptat, d'una cervesa alemanya, encara que no és de les que més m'agrada aquesta.

Doncs això és tot.

Bon Profit!