Per primera vegada, Gastronomic Forum Barcelona reunirà tots els xefs amb tres estrelles Michelin de Catalunya, a més de Ferran Adrià, en una edició històrica que, coincidint amb la nominació de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia, posarà en valor la Nova Cuina Catalana com a moviment culinari de gran abast global. El saló del sector de l'hostaleria, la gastronomia i el foodservice tindrà lloc del 3 al 5 de novembre a Fira de Barcelona, recinte Montjuïc.
L'edició del 2025 girarà entorn de la Nova Cuina Catalana, un moviment que combina la tradició, la innovació i el producte local amb una clara vocació internacional. Trenta anys després de la revolució gastronòmica que va situar Catalunya al mapa culinari mundial, el saló reunirà per primera vegada tots els xefs catalans amb tres estrelles Michelin —Jordi Cruz, Joan Roca, Paolo Casagrande, Oriol Castro, Mateu Casañas, Eduard Xatruch i els Germans Torres—, juntament amb Ferran Adrià i noves figures emergents que representen el relleu generacional del sector.

El Gastronomic Forum Barcelona comptarà amb 400 empreses expositores que ocuparan 18.500 m² de superfície, amb oferta de productes gastronòmics (83%), equipament (11%) i parament (3%). El 65% de les empreses expositores procedeixen de Catalunya, el 28% de la resta d'Espanya i el 7% de l'àmbit internacional, amb participació de sis països.
“Gastronomic Forum Barcelona és molt més que un congrés gastronòmic: amb una visió de 360º sobre l'hoteleria, la restauració i el foodservice, el saló és una gran plataforma de negoci que connecta talent, producte i innovació. Un espai on es generen oportunitats i es projecta al món la força creativa i competitiva del sector”, destaca Josep Alcaraz, director del saló.
El saló comptarà amb representacions col·lectives de tot el territori espanyol, que reuniran més de 150 petits productors agrupats procedents de Galícia, Castella i Lleó, Extremadura, Navarra, les Balears i Menorca, a més de l'Espai Catalunya, que integrarà més de 60 productors locals coordinats per Prodeca juntament amb les diputacions de Barcelona, Girona i Lleida, i amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona i Mercabarna.
Hi participaran grans marques nacionals i internacionals del canal horeca i foodservice —com ara Damm, Makro, Carnia, Bon Area, Torrent i Fills, Cuinats Jotri, Garcimar, Vins Estela, Transgourmet, Condal Chef, Valhrona, Meritem, Josper, Valco Iberia, Collverd, Randstech, Arcon, Cominport, Cafes Pont, Congelados Inserte, Europastry, Loomis, Unox o Vamos a Comer— juntament amb una important representació de petits productors i cooperatives locals.

Activitats i premis
El programa reunirà més de 170 ponents i 72 xefs que sumen 52 estrelles Michelin i hi ha programats més de 100 showcookings i ponències. Entre els cuiners catalans amb projecció internacional presents en aquesta edició destaquen Ramon Freixa (amb restaurants a Espanya i Colòmbia), Albert Franch (Nolla, Finlàndia), Mateu Villaret (Masia, Tòquio) i Xano Saguer (Çuina, Ciutat de Mèxic).
El saló també acollirà el Simposi de Cuina Catalana, emmarcat en la designació de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025, una iniciativa impulsada per l'Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Arts i Turisme (IGCAT) i la Generalitat de Catalunya. Aquest fòrum, que pretén radiografiar l'estat actual de la cuina catalana, reunirà investigadors, periodistes i xefs com el director de la Fundació Alicia, Toni Massanés, la xef Maria Nicolau, el periodista i escriptor Albert Molins o el reconegut escriptor gastronòmic i autor de la biografia de Ferran Adrià, Colman Andrews, entre d'altres.
El director de Continguts del GFB, Pep Palau, afirma que “la Nova Cuina Catalana reflecteix la maduresa d’un model gastronòmic que ha sabut evolucionar sense perdre el seu vincle amb el territori. Vivim un moment decisiu en què tradició i modernitat conviuen, consolidant Catalunya com a referent internacional. En aquesta edició reunirem les veus més autoritzades per veure com aquesta cuina s’expressa avui, combinant arrels, innovació i talent”.

Paral·lelament, el saló desplegarà un ampli ventall d'activitats sectorials organitzades en diferents blocs temàtics que comprendran des de la xarcuteria creativa, la pizza, el món del vi, la fleca i la pastisseria, per a la qual s'oferirà un espai creatiu a càrrec del Col·lectiu 21 Brix i el xocolater Lluc Crusellas, entre altres pastissers. Per la seva banda, l'espai Fòrum Lab acollirà diversos programes específics dedicats a les cuines de col·lectivitats, la Dieta Mediterrània, el food design, el food & beverage hoteler i la cuina saludable, entre altres temes d'interès sectorial.
Durant l'esdeveniment, es lliurarà el Premi Cuiner Gastronomic Forum Barcelona 2025, en col·laboració amb La Vanguardia, els Premis Innoforum, el Premi Josep Mercader, organitzat per Pordamsa, i competicions de gran visibilitat com el Millor Panettone d'Espanya, organitzat per Escola Pastisseria; The Baker, organitzat pel Gremi de Flequers de la Província de Barcelona i la Baking School Barcelona Sabadell; o la final de Pizza Bit España, en col·laboració amb Valcoiberia així com El plat favorit dels catalans, organitzat per la revista Cuina.
Gastronomic Forum Barcelona és el punt de trobada al qual acudeixen tots els perfils del sector: des de restaurants amb estrella Michelin fins a bars, fondes, restaurants de menú del dia o grans col·lectivitats. Una completa plataforma firal per impulsar i optimitzar qualsevol tipus de negoci de restauració on, a més de petits productors, destaca la presència de mitjanes i grans empreses amb una oferta basada en la qualitat i la innovació.