Aquest matí s'ha presentat la Ruta de la Sega a l'espai Time Out Market de Barcelona. El president del Consell Regulador de la DOP Arròs del Delta de l'Ebre, Marcel Matamoros, i el conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig, entre altres personalitats i autoritats, han presentat l'activitat en el marc dels actes de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia.
Ruta de la Sega
La Ruta de la Sega consistirà en diferents activitats que es duran a terme entre els dies 7 de setembre i 12 d'octubre a 7 municipis de les Terres de l'Ebre: Camarles, Amposta, Deltebre, l'Aldea, l'Ampolla, la Ràpita i Sant Jaume d'Enveja. Les activitats consistiran en diferents rutes i degustacions per donar a conèixer el producte estrella del Delta de l'Ebre, l'arròs, a Catalunya i al món.

El programa d'activitats de Catalunya Regió de la Gastronomia té un producte típic del país com a protagonista de cada mes de l'any; es tracta del programa "12 mesos, 12 paisatges". En el cas de l'arròs, el mes escollit és el setembre, coincidint amb el període de la sega, el moment més important en l'agricultura d'aquest tipus de cultiu.
Un producte cabdal
Durant la presentació, a més de Matamoros i Ordeig, també hi ha intervingut Fran López, xef dels restaurants Villa Retiro (Xerta) i Xerta (Barcelona). López ha estat l'encarregat de posar la cirereta del pastís a la presentació amb l'elaboració de diferents propostes centrades en l'arròs. La cassola d'arròs ha estat el plat principal d'un aperitiu en què també s'han servit plats tan curiosos com un 'mochi' d'espàrrec o un cruixent d'arròs amb escopinyes.
"A Catalunya hem de buscar un producte exclusiu, amb traçabilitat i que a més de ser de primera qualitat, ha de tenir un relat que vagi més enllà"
Per la seva banda, el conseller Ordeig ha explicat que "a Catalunya hem de buscar un producte exclusiu, amb traçabilitat i que a més de ser de primera qualitat, ha de tenir un relat que vagi més enllà". A més, ha afegit que "no s'ha de començar cap projecte que no pugui tenir continuïtat en el temps. Els projectes que naixen de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia han de servir per consolidar-se en el temps". Ordeig ha conclòs la seva intervenció explicant que des del departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació estan treballant intensament per aprovar una llei específica que ha d'obligar a la compra de productes de proximitat en diferents àmbits del sector públic. Un dels diferents camps de treball en els quals, segons Ordeig, la Generalitat està treballant per promocionar els productes de proximitat catalans.