La cervesa és una de les begudes més populars a Espanya. És una de les preferides dels consumidors al bar, però també a casa, sigui en format llauna, mitjana o ampolla de litre. A l'hora d'escollir quina cervesa consumim, podem pensar que ens guiem pel sabor i la qualitat del producte, però segurament esculls la cervesa en funció de la disponibilitat, el preu o el costum de gastar sempre la mateixa marca. Perquè de cerveses n'hi ha moltíssimes, però per saber quina és la millor, i quina és la pitjor, l'OCU (Organització de Consumidors i Usuaris) ha analitzat una trentena de marques comercials per oferir una guia als consumidors.
Una beguda molt popular
Segons l'informe socioeconòmic de 2024 publicat pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, el consum per càpita de cervesa durant l'any passat "es va situar en 52,8 litres, davant els 55,5 litres de l'any anterior (2023), fet que suposa una caiguda del 4,9 %. Aquesta reducció reflecteix una pauta de consum més continguda per part de la població espanyola, que manté la moderació com a característica central i a més, ens situa com un dels països d'Europa amb el menor consum per càpita". La tradició vitivinícola i la conscienciació social sobre el perill de consumir alcohol poden explicar aquesta tendència a la baixa.
La cervesa que ha obtingut la millor puntuació de l'estudi, que inclou cerveses tipus lager clàssiques disponibles als supermercats, és l''Argus Suave' del supermercat Lidl
Tanmateix, la cervesa segueix sent una beguda molt popular i habitual arreu de l'Estat. Si bé queda clar que no és un producte saludable, sempre hi ha matisos a l'hora d'escollir-ne una o una altra. L'OCU ha analitzat una trentena de marques comercials en funció de la seva composició química, un tast a cegues i el preu per obtenir uns resultats que classifiquen les cerveses de la millor a la pitjor.
La pitjor cervesa del mercat
La cervesa que ha obtingut la millor puntuació de l'estudi, que inclou cerveses tipus lager clàssiques disponibles als supermercats, és l''Argus Suave' del supermercat Lidl. A més d'una qualitat sensorial destacada, segons l'OCU, aquesta cervesa manté un preu assequible. També destaquen la 'Mahou Clàssica' i l''Amstel Original' com a cerveses amb una bona puntuació, tant per la seva qualitat com pel seu preu competitiu.
A l'altra cara de la moneda trobem la pitjor cervesa del mercat, segons l'OCU. Es tracta de la 'Cruzcampo Pilsen', una cervesa que ha obtingut la puntuació més baixa pel seu perfil químic i pels mals resultats del tast a cegues. Segons els experts, aquesta cervesa presenta una qualitat global inferior a la de la resta de marques del mateix rang de preus, una valoració que no ha agradat als consumidors que prenen aquesta cervesa habitualment; una marca molt popular, sobretot a les regions del sud d'Espanya.