Les cuines i la terra de la província de Tarragona fan un pas endavant. Aquest any 2025, els paladars de la ciutadania que visiti el sud de Catalunya podran veure i viure iniciatives en les quals els plats i el producte seran els protagonistes. La Costa Daurada i les Terres de l’Ebre són la terra més rica del món. En un espai petit es concentra una diversitat extraordinària de productes de gran qualitat. Aquí hi trobem arròs, vi, fruita seca, cítrics, oli, marisc i peix fresc, tot amb segell d’identitat pròpia. Aquesta terra ofereix un mosaic únic de sabors que la fan inigualable. És un tresor natural, agrícola i gastronòmic al cor del Mediterrani.

La terra més rica del món

La Federació d’Associacions d’Empreses d’Hostaleria de la Província de Tarragona organitza 37 Jornades Gastronòmiques. Un any més, aquesta entitat, que representa més de 800 socis del món de l'hostaleria, organitzarà més de 37 esdeveniments gastronòmics a tota la província. Des dels calçots i les carxofes del Baix Gaià, passant per l’arròs ganxet de Reus, el calamar de Salou, el romesco de Tarragona o el xató del Vendrell, l'AEHT fa bandera dels productes insígnia de cada territori per posicionar la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre com un destí enogastronòmic de primera.

Fira ÀPAT, el gran aparador del producte de proximitat

Les estrelles de Tarragona brillen amb llum pròpia. Els 13 restaurants amb Soles Repsol i Estrella Michelin de la província de Tarragona, agrupats sota el paraigua del Consell d’Experts de l’AEHT impulsen el destí gastronòmic amb la seva cuina d’alt nivell. Fira ÀPAT, l’esdeveniment de referència en la promoció dels productes de proximitat, celebrarà aquesta cinquena edició del 10 al 12 de maig de 2025 al Recinte Firal de Reus. L’esdeveniment reunirà productors, distribuïdors, restauradors i professionals del sector en un espai dedicat a la gastronomia de qualitat i la innovació alimentària.

Fira Àpat Tarragona
Fira Àpat a Tarragona / Foto: Cedida

Les jornades, obertes al públic, estaran centrades en el descobriment i degustació de productes de proximitat a través de tastos, presentacions i activitats divulgatives. Entre les activitats destacades hi haurà la tast de cafè amb El Rusc, una sessió sobre els beneficis de la mel artesanal, la presentació de la Guia dels Millors Olis de Catalunya a càrrec d’Agustí Romero de l’IRTA Mas Bové i un tast sensorial d’Avellanes de Reus amb Ester Gomis, presidenta de la DOP Avellana de Reus.

Les inscripcions particulars es poden fer a través de la web www.fira-apat.cat. Dissabte 10 de maig: de 16.00 a 22.00 h i el diumenge 11 de maig: d'11.00 a 16.00 h. Es tracta de la I Trobada professional de la gastronomia i el producte de Costa Daurada i Terres de l'Ebre el dilluns 12 de maig al Recinte Firal de Reus. En el mateix marc de Fira ÀPAT, la Federació d’Associacions d’Empreses d’Hostaleria de la Província de Tarragona (AEHT) impulsa aquesta trobada per a professionals de l'hostaleria, la restauració, les botigues i les institucions de tota Catalunya.

Fira Àpat Tarragona / Foto: Cedida
Producte de qualitat a les terres de Tarragona / Foto: Cedida

La jornada inclourà una exposició de productes de proximitat, demostracions culinàries amb xefs reconeguts i un espai de Networking amb el lema Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025 – Costa Daurada i Terres de l’Ebre. Amb la participació de destacades personalitats del sector gastronòmic, que parlaran i debatran sobre el present i el futur de la cuina i el producte de proximitat. Entre les activitats programades destaquen una taula rodona amb 4 cuiners Estrella, una degustació de vermut a càrrec de Reus Promoció, un tast i demostració culinària amb cítrics de l’Ajuntament d’Alcanar, la presentació del cas d’èxit d’Oli Cometes, guanyador de la Medalla d’Or als premis New York International Olive Oil Competition 2024. I una demostració d’innovació tecnològica amb forns UNOX. Les inscripcions professionals es poden fer a través de la web www.fira-apat.cat. Fira ÀPAT compta amb el suport d'Estrella Damm, UNOX, el Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat de Catalunya, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i l'Ajuntament de Reus.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!