Us imagineu que aneu a veure una pel·lícula al cinema, però en comptes d'estar asseguts, us obliguen a estar dempeus i a caminar en una cinta estàtica? Bé, ja doncs aquesta distòpica proposta s'ha produït a Los Angeles amb motiu de la promoció de la pel·lícula La larga marcha, dirigida per Francis Lawrence.
😀Aquesta escena inicial és considerada una de les millors de la història del cinema: saps de quina pel·lícula és?
Una promoció mai vista
El film en qüestió s'estrenarà a Catalunya el pròxim 21 de novembre de 2025, tanmateix, en molts llocs dels Estats Units, la nova pel·lícula de la companyia Lionsgate ja s'ha projectat i ha obtingut una gran rebuda per part de la crítica. La sinopsi del llargmetratge es basa en un futur llunyà en què cent adolescents han de participar en una competició molt exigent en la que hauran de caminar sense parar amb l'inconvenient que si s'aturen moriran. A més, hem de destacar que es tracta d'una adaptació de la famosa novel·la de Stephen King amb el mateix nom.
Amb aquesta trama, el cinema ubicat a Los Angeles, The Culver Theater, va aprofitar i va promocionar la pel·lícula de la manera més original possible: tots els espectadors que acudissin al cinema a veure la pel·lícula havien de caminar en una cinta estàtica els 108 minuts que dura, si s'aturaven en algun moment es veurien obligats a abandonar la sala. L'èxit va ser tan rotund, ja que la projecció de La llarga marxa es va omplir d'espectadors que van aguantar a la perfecció caminant durant més d'hora i mitja.
The treadmill screening of 'THE LONG WALK' took place, where every person had to walk on a treadmill faster than 3MPH for the whole movie.
— DiscussingFilm (@DiscussingFilm) September 1, 2025
If they stopped, they were escorted out of the theater. pic.twitter.com/ACGlKJ5Kwz
Èxit en xarxes socials
La iniciativa no va tardar a fer-se viral en xarxes socials. Molts dels assistents van gravar fragments de l'experiència i els van compartir en TikTok i Instagram, on els vídeos acumulaven milers de visualitzacions en qüestió d'hores. Els comentaris eren aquestes xarxes socials són molt variats: alguns usuaris celebren la creativitat de la proposta, mentre que d'altres confessen que no haurien aguantat tant temps caminant sense parar.
Des de Lionsgate van assegurar que la idea era "submergir el públic en l'essència de la història", fent-los viure en primera persona la tensió i l'esgotament físic que senten els protagonistes de la novel·la de Stephen King.
L'experiment de Los Angeles ha obert la porta a noves maneres d'entendre les estrenes de cinema, on la promoció transcendeix el merament publicitari per convertir-se en un esdeveniment immersiu. De fet, diversos crítics nord-americans apunten que aquesta estratègia podria marcar un precedent en el màrqueting cinematogràfic, especialment en pel·lícules de gènere distòpic o d'acció. Tanmateix, no tothom estaria disposat a recórrer diversos quilòmetres per veure una pel·lícula, per molt que es tracti d'una estratègia de promoció mai vista anteriorment.
I tu? Caminaries durant hores per veure aquella pel·lícula que has esperat durant tant temps?