La gestió del temps a la feina s’ha convertit en l’assignatura pendent d’empreses i treballadors; optimitzar aquest recurs tan preuat serà un objectiu que pot canviar la forma de treballar. Busquem ser més productius, gaudir de més hores per crear nous projectes o viure en aquest viatge cap a l’èxit en plenitud. Fins i tot un dels 'coach' i escriptors més llegits del món, Robin Sharma, defensa fermament l’opció de controlar el temps als matins per canviar de vida. 

En aquest camí que mai s’acaba del desenvolupament personal, els petits canvis són poderosos. Només necessites aquests consells per aconseguir control sobre el bé més valuós que els éssers humans tenim: el temps. Pren nota de com ser més productiu a la feina aplicant aquests sis nous hàbits que t’ajudaran a lluitar contra l’estrès i incidiran no només en aquest espai de la teva vida, sinó també en l'àmbit personal.

L'organització en llistes, prioritats i objectius és clau per a la gestió del temps

Les llistes de prioritats i objectius realistes als quals vols arribar són el primer pas per ser més productius. Escriu el que has de fer de forma urgent i els objectius on vols arribar en un espai concret de temps. Has de ser tan realista com sigui possible, tota meta té les seves etapes, amb la qual cosa aquestes llistes t’ajudaran a crear-les molt fàcilment. 

Dedica temps a l'organització. Sovint, quan tenim moltes coses a fer, dedicar temps a organitzar ens posa nerviosos, volem avançar feina efectiva. Però la feina sense ordre sempre és més ineficaç i perdem temps per manca d’organització. Sempre has de tenir el control de cada tasca, col·locar-la a la teva llista en funció del temps que tardaràs a fer-la i del moment que la puguis tenir enllestida. Et sorprendrà el temps que pots guanyar invertint una mica a organitzar. 

Comença sempre per les tasques més complicades. A primera hora del dia és quan tens més energia, col·loca a la teva agenda el que consideres més difícil per a tu a primera hora o el primer dia de la setmana. D’aquesta manera aconseguiràs una gestió del temps en la qual la productivitat es veurà reflectida més ràpidament. 

gestion del tiempo con listas   alexlucru123
Millora la gestió del temps amb llistes / Imatge: alexlucru123.

Busca sempre resultats i dedica't temps a tu mateix per guanyar en productivitat

No comptabilitzis la productivitat en hores, sinó en fites aconseguides. És millor saber que has fet totes les tasques en un dia, que comptar les hores que has invertit a fer-ho. El més important són els resultats i no el temps que hi dediquis. La productivitat és una carrera de fons; al final sempre has d’acabar guanyant. 

Les pauses són la clau de l’èxit. Una estona per pensar pot fer que tornis a la feina amb molta empenta i acabis resolent un problema que tens pendent. Els espais buits entre reunions, una pausa de 10 minuts cada hora, aquella estona a l'aire lliure a la recerca d'un cafè, pot ser determinant per evitar els bloquejos. Acabaràs guanyant en productivitat. 

Les coses petites són grans acaparadores de temps. Un error a l'hora d’aconseguir una bona gestió del temps és dedicar temps a les petites coses que acaben sent el nostre pitjor enemic. El correu electrònic n’és un bon exemple. Si mires el correu cada 5-10 minuts, acabaràs treballant al ritme marcat dels teus e-mails i no de la feina que tens per fer. Revisa el correu cada hora o si pots, cada dues hores. 

Aplica aquests consells bàsics i veuràs com la teva productivitat a la feina es multiplica. La gestió del temps no només t’ajudarà a guanyar més diners, sinó també a ser més feliç al teu lloc de treball.