Hi ha poca gent que s'expliqui la situació actual de Robert Lewandowski. Ha passat de ser un fix en les alineacions, i una de les grans figures del Barça, a haver de conformar-se amb un paper totalment secundari. Ha jugat habitualment com a revulsiu, i ha perdut el seu lloc en les alineacions de Hans-Dieter Flick, qui s'ha decantat abans per Ferran Torres per ser la referència ofensiva de l'equip. Així que la seva decepció és més que evident.
No es pot discutir que l'astre polonès ja no viu el seu millor moment. Ja té una edat molt avançada, 37 anys, i tampoc ajuda el fet que el seu futur es trobi lluny del Spotify Camp Nou, on tan sols té contracte fins al 30 de juny. Tanmateix, tampoc es pot dir que el seu substitut, el ‘7’, hagi fet mèrits per ser imprescindible. No té unes males estadístiques, però no acaba de convèncer, i té tendència a desaparèixer en moments importants.

Han aparegut moltes teories per justificar la decisió de ‘Hansi’ d’apartar el guanyador del Trofeu The Best de l’any 2020 de l’onze inicial. I a ‘Globo Esporte’ han filtrat que un dels responsables de la seva situació actual seria un company del vestidor. En concret, es refereixen a Raphinha Dias, que malgrat tenir una magnífica relació amb el ‘9’, es trobaria més còmode tenint ‘El Tauró’ al seu costat. I els arguments que exposen són comprensibles.
Perquè Ferran té un perfil molt més dinàmic i treballador, que permet a l'extrem brasiler disposar de més espais, i poder aparèixer amb més perill a l'àrea rival. En canvi, amb Lewandowski, està obligat a quedar-se a la banda esquerra, i haver de buscar constantment l'ex del Bayern de Munic, del Borussia Dortmund o del Lech Poznan quan rep la pilota. Aquesta és la raó per la qual prefereix que Torres sigui l'ariet del Barça.
No hauria dubtat a fer aquesta recomanació a Flick, aprofitant la jerarquia que té, en ser un dels capitans, i l'entrenador germà no s'ha atrevit a portar-li la contrària.
El Barça té un problema evident a la davantera
El que no es pot discutir és que el Barça té un problema més que evident, i fins i tot es pot afirmar que preocupant, en la davantera. I és que, independentment de si juguen Ferran o Lewandowski, cap dels dos ha aconseguit complir amb les expectatives.
Això reforça la idea de Joan Laporta i de Deco de portar un nou golejador a l'estiu.