La derrota per 2 a 1 davant el Girona a Montilivi va deixar conseqüències importants en el Barça. Després del partit, Hansi Flick va mantenir una conversa amb Deco per traslladar-li la seva preocupació pel rendiment ofensiu de l'equip. El tècnic alemany considera que el conjunt va generar situacions suficients com per guanyar amb claredat a la primera part, però va tornar a evidenciar una falta de contundència preocupant en els metres finals.

Flick entén que el problema no va ser d'actitud ni tàctic, sinó de finalització en els metres finals, on els jugadors s'acabaven encallant. L'equip va arribar en diverses ocasions a l'àrea rival, però va faltar precisió i encert en els metres finals. Davant un Girona que va concedir espais i opcions clares, el Barça no va saber traduir el seu domini en gols. I és que per a l'entrenador, aquesta falta de "colmillo" comença a ser un patró que posa en escac les opcions de guanyar títols aquesta temporada.

Ferran Torres, el principal assenyalat de l'equip

Dins de l'anàlisi de Flick, el nom que més pes té en aquest aspecte és el de Ferran Torres. Flick considera que el davanter no va estar al nivell que exigeix el context de l'equip, on calen gols. Més enllà de l'esforç, que amb el valencià és innegociable, el tècnic troba a faltar eficàcia i capacitat per convertir ocasions en moments decisius.

Ferran Torres Barça Europa Press
Ferran Torres Barça Europa Press

Però no va ser l'únic. També va assenyalar Roony Bardghji i Fermín López, a qui va veure imprecisos i poc determinants en la presa de decisions prop de porteria malgrat estar en zones propícies per generar molt més perill del que van acabar generant. En la seva lectura del matx, cap dels tres va aconseguir aportar el desequilibri ni el perill que el partit demanava. L'equip va generar, però no va executar i ells tres havien d'haver tingut un major pes en els últims metres.

Falta de colmillo en los metros finales

La frustració del tècnic és evident. Flick considera que el Barça està perdonant massa i que aquesta falta de contundència pot penalitzar seriosament l'equip arribats a aquestes alçades de temporada. I és que en aquests moments, on tot es decideix pels detalls a les àrees, fallar ocasions és un luxe que el conjunt culer no es pot permetre de cap de les maneres.

En la seva conversa amb Deco, el missatge va ser que si l'equip vol competir per títols, necessita més fiabilitat a dalt. El tècnic espera una reacció i no descarta ajustaments en pròximes alineacions si no veu una millora en l'eficàcia. Per a Flick, el talent hi és, però sense encert ni determinació a l'àrea rival, el projecte perd capacitat guanyadora.