Si a Ducati es pensaven que es trobarien amb totes les facilitats possibles per assegurar-se la continuïtat de Marc Márquez, no podien estar més equivocats. Tot i que ha signat un any històric, i ha aconseguit conquerir el seu primer trofeu de MotoGP des del 2019, encara no ha pres una decisió pel que fa al seu futur. I prefereix esperar, ja que no té gens de pressa, i és perfectament conscient que no li faltaran ofertes.

Ha afirmat que es troba molt còmode en el seu equip actual, i està molt agraït a Davide Tardozzi i a Gigi Dall’Igna per la confiança que li han mostrat en tot moment, i per l'oportunitat que li van donar. Però hi ha algunes coses que no acaba de tenir clares, i també hi ha motius perquè dubti. Per exemple, la possible arribada de Pedro Acosta com a nou company, que no li ha agradat en absolut, ja que no té una bona relació.

Gigi Dall'Igna, pensatiu durant el GP del Japó / Foto: Europa Press
Gigi Dall'Igna

El ’93’ entén que la marca de Borgo Panigale vulgui desprendre's de Francesco Bagnaia, qui no ha justificat el seu sou i ha tingut un rendiment molt allunyat de les expectatives. Tanmateix, considera que hi ha alternatives molt millors que el ‘37’ per ocupar el seu seient. Per exemple, ha insistit en l'ascens del seu germà petit, Àlex Márquez, que ha fet molts més mèrits a la pista, i en un equip satèl·lit, el Gresini Racing Team.

Així ho demostra el fet que hagi aconseguit finalitzar com a subcampió de MotoGP en aquesta campanya, amb un total de sis victòries en 44 proves, i una enorme quantitat de podis. Així mateix, hi ha un altre factor que provoca que en Marc no acabi de tenir clara la seva renovació amb el Ducati Lenovo Team. I això es deu al canvi de normativa que hi haurà a la categoria reina a partir del 2027, que pot provocar que deixin de ser la marca de referència.

Alex Marquez Gresini
Àlex Márquez 

Es produiran moltes modificacions, com la reducció de la cilindrada i de l'aerodinàmica, i Márquez vol esperar a veure l'evolució que tenen les Desmosedici.

Ducati es queda enrere amb els combustibles renovables

Perquè un dels canvis que hi haurà serà l'ús dels combustibles renovables. I a Ducati s'han quedat enrere, a causa de la forta crisi econòmica que viu Shell, el seu principal proveïdor.

En canvi, altres marques com Honda, que ja ha temptat Márquez perquè torni, sí que semblen tenir un clar avantatge.