La notícia que ha sorprès tothom i que ha estat la més comentada de MotoGP durant el cap de setmana és la possible arribada de Pedro Acosta al Ducati Lenovo Team. El seu futur és una incògnita, i no s'ha atrevit a confirmar la seva continuïtat al Red Bull KTM Factory Racing Team, malgrat les propostes que ha rebut per ampliar el vincle que té signat, que expira a finals del 2026. I sembla que estarà en un altre lloc.
Perquè el ‘37’ ha mostrat la seva decepció amb la firma austríaca en diverses ocasions, criticant la falta d'evolució en la moto, i traslladant el seu enfadament per les promeses incomplertes. Quan va ascendir a MotoGP, li van garantir que tindria una moto competitiva, i que podria lluitar pel campionat, sent un candidat. Tanmateix, la realitat és que encara no ha aconseguit cap victòria en la categoria reina, i la relació amb Aki Ajo i amb Pit Beirer és molt tensa.

El doble campió del món, un cop a Moto3 i un altre a Moto2, no es troba còmode al seu equip actual, i aquest 2025 ha estat una decepció. És cert que ha millorat la seva regularitat, i ha pujat al podi en diverses ocasions, sobretot, durant la recta final de la campanya. Però no es conforma amb això, ni amb haver finalitzat en la quarta plaça de la classificació general de pilots, per davant de Francesco Bagnaia, de Brad Binder, de Fabio Quartararo o d'Enea Bastianini.
Acosta únicament estarà feliç quan pugui guanyar, i ser el principal rival de Marc Márquez. I, curiosament, pot ser també el seu company de box, després de la filtració del prestigiós periodista Manuel Pecino. Va afirmar que Acosta ja havia traslladat a KTM la seva intenció de dir adeu, així que no renovarà el seu vincle, i ja té tot acordat amb una nova fàbrica. I, encara que no va revelar el seu destí, hi ha molts indicis que es trobarà a Ducati.

Davide Tardozzi i Gigi Dall’Igna són admiradors de la perla de 21 anys, que té un talent i un potencial descomunals, i seria l'escollit per ocupar el seient que ‘Pecco’ deixarà lliure.
Márquez i Acosta, una relació que generarà molta expectació
Márquez i Acosta no són precisament amics, com hem pogut deduir per les declaracions que Pedro va fer en el seu moment. I ja hi ha expectació per veure com serà la convivència entre ells, si finalment coincideixen en el Ducati Lenovo Team.