Ser el germà petit de Marc Márquez ha pogut beneficiar Àlex en algunes coses. Perquè tenir al costat algú amb el seu talent i la seva experiència sempre serveix per poder aprendre i millorar, i no tenim cap dubte que li ha estat donant consells en les últimes setmanes, per poder assegurar-se el subcampionat de MotoGP. No obstant això, podem afirmar que l'ha perjudicat molt més, ja que les comparacions han estat constants.

Àlex Márquez MotoGP
Àlex Márquez 

I, com és lògic, el ‘73’ sempre hi ha sortit perdent. I li ha afegit un extra de pressió i de responsabilitat que no sempre ha estat capaç de suportar. Ha estat criticat en moltes ocasions, i fins i tot hi ha gent que ha arribat a afirmar que durant la present campanya l’ha deixat guanyar, i s’ha negat a atacar-lo. Però les crítiques que més mal li han fet al pilot de 29 anys és que la gent asseguri que solament és a la categoria reina gràcies a la influència del nou vegades campió del món.

Sembla que no recorden que va conquerir un títol de Moto3 i un altre de Moto2, i ningú no li ha regalat absolutament res. Ha hagut de fer mèrits a la pista com qualsevol altre company, i de fet, la seva arribada a la categoria reina es va complicar per culpa, precisament, del ‘93’. Perquè va ser el responsable que una fàbrica decidís trencar les negociacions amb l’actual pilot del Gresini Racing Team, quan ja hi havia un acord pràcticament tancat.

Així s'ha encarregat de revelar-ho el mateix Àlex, qui no ha tingut cap problema a l'hora d'explicar que va estar molt a prop d'ascendir a MotoGP de la mà de Yamaha. Més concretament, de l'equip satèl·lit que tenien en aquell moment, que era el Petronas, i on Fabio Quartararo i Franco Morbidelli van començar a destacar, abans d'ascendir a l'equip oficial. No obstant això, quan tot estava apalabrat, les converses van quedar paralitzades.

Fabio Quartararo MotoGP Yamaha EuropaPress
Fabio Quartararo 

I això es deu a la tensa relació que la fàbrica japonesa tenia amb la família Márquez, en especial, amb Marc, per totes les polèmiques que havia mantingut amb Valentino Rossi, que va vetar aquesta operació, ja que continuava sent a l'estructura com a pilot en actiu.

Marc va ser el culpable del ‘no’ de Yamaha a Àlex

De manera que podem afirmar que Marc va ser l’únic i principal responsable que a Yamaha diguessin ‘no’ a Àlex, i el traiessin a última hora, quan ja estava tot tancat.

Per sort, el petit dels Márquez va poder arribar a MotoGP de la mà d'Honda, i posteriorment, es va traslladar a Ducati, on s'acaba de proclamar subcampió. En canvi, a la marca d'Iwata no troben el camí, i han estat la pitjor fàbrica aquest 2025.