Àlex Márquez ha estat el protagonista indiscutible durant l'últim Gran Premi, celebrat a Malàisia. Hi arribava amb un objectiu clar, que era assegurar-se matemàticament el subcampionat, que ja estava pràcticament sentenciat. Però el gran moment de forma del seu principal perseguidor, Marco Bezzecchi, provocava que hi hagués nervis. Tot i això, no va voler especular, i dissabte es va encarregar de deixar-ho assegurat.
Amb la seva segona posició a la Tissot Sprint, només superat per Francesco Bagnaia, va poder celebrar aquest històric subcampionat. És la seva millor posició en un campionat de MotoGP des que va ascendir a la categoria reina l'any 2020, i ha aconseguit una gesta que resulta pràcticament impossible que algun dia es torni a repetir. Perquè ell i Marc Márquez s'han convertit en els primers germans a ocupar les dues primeres posicions de la classificació.
I per acabar de coronar un cap de setmana memorable, va aconseguir una nova victòria a la cursa llarga, la tercera aquesta campanya, després de les de Jerez i Catalunya. I el Gresini Racing Team, el seu equip, es va assegurar el reconeixement de ser el millor equip satèl·lit del 2025, heretant el tron del Prima Pramac Racing, que l'havia aconseguit l'any anterior. A més, el ‘73’ és el pilot de l'estructura de Nadia Padovani que finalitza en una posició més alta al campionat.
Ha superat el rècord del seu germà gran i d'Enea Bastianini, que van poder acabar en la tercera posició, l'any 2024 i 2022, respectivament. Així que resulta totalment comprensible que Àlex hagi demanat un augment salarial, per premiar les fantàstiques actuacions que ha completat durant tota la campanya, exhibint una regularitat sorprenent, que clarament era el seu punt feble. Perquè encara que sigui complicat de creure, és un dels pilots pitjor pagats del pàdoc.

Percep un sou inferior al milió d'euros per temporada, i demana que millorin les seves condicions. No es conforma amb tenir només una moto oficial el 2026, i desitja que li ofereixin més diners.
Diverses fàbriques tempten Àlex perquè surti de Gresini
Per pressionar Padovani, Àlex amenaça d'acceptar alguna de les ofertes que li han arribat per sortir de Gresini de cara al 2027. I és que són diverses les fàbriques que ja s'han posat en contacte amb ell per arribar a un acord.

Per exemple, recentment s'ha parlat de KTM, i prèviament també havia estat vinculat a Yamaha.