Marc Márquez ha provocat que les carències que té la nova Demosedici GP 25 quedin ocultes. Perquè amb el seu talent ha aconseguit maquillar els punts febles que té la nova moto, que clarament és inferior a la d'anys anteriors, com es pot comprovar amb els resultats que han obtingut els seus companys de marca. I és que la trista realitat, que genera preocupació a Ducati, és que tan sols l'ilerdenc és capaç d'anar ràpid amb ella.
Francesco Bagnaia ja s'ha queixat en més d'una ocasió que no es troba còmode, i que és molt menys fiable que altres versions. En especial, a l'hora de fer frenades fortes, doncs és molt fàcil perdre el tren davanter, i no té 'feeling'. Al marge d'algun resultat destacat, la realitat és que el '63' ha estat a un nivell molt inferior a les expectatives, i tan sols ha guanyat una cursa de 24 de possibles, i ha aconseguit una 'pole position'.

Unes estadístiques molt discretes, i que no tenen comparació amb la d'altres temporades. En especial, amb l'anterior, quan va ser capaç de guanyar-ne més de la meitat de les proves que es van celebrar diumenge. I Fabio Di Giannantonio, que també té una GP 25, és un altre pilot que ha afirmat que a la marca de Borgo Panigale s'han quedat estancats, i això ha permès als seus rivals poder apropar-se, en especial, a Aprilia.
Les dades no menteixen, i la resta de fàbriques s'han aprofitat de les concessions per ser més competitives, i somiar apropar-se a les Ducati, que semblaven invencibles fins fa poc. Això explica els motius pels quals Fabio Quartararo, amb una Yamaha, Marco Bezzecchi, amb una Aprilia, Pedro Acosta i Maverick Viñales, amb una KTM, i Johann Zarco, amb una Honda, han pogut pujar al podi, i fins i tot, guanyar alguna cursa durant aquest any.
I tampoc no és una casualitat que els pilots de Ducati que tenen una GP 24 estiguin mostrant un millor rendiment, ja que és la moto més completa i regular que han dissenyat. La GP 25 és una involució, o això sembla, però Marc està aconseguint que no es parli tant com deuria.
Márquez protegeix Gigi Dall'Igna de les crítiques
Molta gent ja s'ha atrevit a qüestionar el treball de Gigi Dall'Igna, el líder de l'equip d'enginyers de Ducati, que sembla no haver encertat a l'hora d'incorporar noves peces per millorar el rendiment de la moto.

Per sort per a ell, Marc l'està protegint de les crítiques, gràcies als magnífics resultats que ha obtingut aquest any, que molt probablement li permetran conquerir el títol de MotoGP.