La relació entre Valentino Rossi i Ducati s'està tensant molt, i pot acabar tenint conseqüències fatals. Perquè a l'italià no li va agradar gens que Davide Tardozzi i Gigi Dall'Igna no escoltessin les seves recomanacions fa un any, moment en el qual va desaconsellar per complet la contractació de Marc Márquez com a nou pilot de l'equip oficial. Al seu lloc, va recomanar que continuessin confiant en Enea Bastianini, o per ascendir Marco Bezzecchi.

Però per a 'El Doctor', era clar que havien d'apostar per algú italià, i que no posés en problemes al seu gran protegit, Francesco Bagnaia. Creia que el torinès havia fet mèrits per continuar sent la referència de la marca de Borgo Panigale, i que es mereixia mantenir el seu rol de líder. I és que estava convençut que l'aterratge del '93' posaria en risc la seva salut mental, i que podia afectar greument el seu rendiment, com ha passat.
Evidentment, una de les raons que provocaven que el mític '46' també intentés torpedinar l'arribada de l'ilerdenc al Ducati Lenovo Team és per la pèssima relació que té amb ell. Per molts anys que hagin passat, i malgrat que no comparteixen pista des de fa molt temps, no perdona ni oblida la rivalitat que van tenir en el passat. I no volia veure'l en una Demosedici, que és la moto més completa que hi ha en el dia d'avui en MotoGP.
Rossi era conscient que podia córrer el risc de ser superat en palmarès per Marc, i això és el que passarà amb gairebé total probabilitat. De moment, Márquez és líder en solitari en el campionat, i té pràcticament sentenciat el títol, amb el qual igualaria els nou que va aconseguir 'Vale' durant la seva etapa com a pilot en actiu. I si les coses es mantenen igual, el català també serà el gran favorit a guanyar el trofeu a les pròximes campanyes.

Així que tots els rècords de Valentino corren perill, ja que també pot superar el nombre de victòries totals, si en guanya 19 curses més.
Rossi es planteja un divorci amb Ducati
Rossi creu que Ducati té la culpa que Marc sigui molt a prop de superar-lo, i acabar amb el debat sobre qui és el millor de la història, ja que opina que si Dall'Igna i Tardozzi no l'haguessin ascendit a l'equip oficial, Márquez no hauria estat capaç d'arrasar com ho ha fet.
I es planteja divorciar-se de la marca de Bolonya, i portar-se el seu equip privat, el Pertamina Enduro VR 46 Racing Team, a una altra fàbrica. Per exemple, a Yamaha o a Honda, on va ser en la seva etapa com a pilot.