Joan Laporta tancarà Barça TV i deixarà d'emetre el 30 de juny, segons ha avançat RAC1 aquest dijous. El club català ha comunicat a TBSC Telefónica, l'empresa subcontractada el 2015 per gestionar el canal, que no li renovarà el contracte de prestació de serveis — que finalitza el pròxim 30 de juny. La mesura afectarà aproximadament uns 120 professionals, entre personal amb contracte i col·laboradors. Recordem que a l'estiu ja es va activar la quarta palanca i es va vendre un 24,5% de Barça Studios a Orpheus Media per 100 milions d'euros. Així mateix, va ser aquest dilluns quan el club va lligar els 1.450 milions d'euros necessaris per finançar l'Espai Barça.

El comitè d'empresa ha destacat a l'ACN i a Efe que la junta directiva del FC Barcelona ha decidit tancar la televisió per "motius econòmics". I és que el club necessita equilibrar el balanç, cosa que implica reduir les despeses d'explotació en 200 milions d'euros. En aquest context de greu crisi econòmica, el pla de retallades afecta totes les àrees de l'entitat — inclosa la televisió. Segons han explicat fonts de l'entitat blaugrana, el tancament de Barça TV suposarà un estalvi de 15 milions d'euros anuals

Els 27 anys de Barça TV

Barça TV operava des del 1996 i, durant aquests 27 anys, el canal ha estat gestionat en diferents etapes per Telefónica, Mediapro i el mateix club. L'entitat encara manté operativa Barça Studios, la productora que aglutina tota l'oferta audiovisual del club i que sí que és propietat del FC Barcelona. Tot i això, a l'estiu es va vendre un 24,5% de la productora a Orpheus Media per 100 milions d'euros — amb l'objectiu d'activar la quarta palanca.

Ha sigut aquest dijous quan el president del club, Joan Laporta, i el vicepresident econòmic, Eduard Romeu, han oferit una roda de premsa per explicar el finançament de l'Espai Barça — que preveu la reforma de l'Spotify Camp Nou i la construcció d'un nou palau blaugrana. L'explotació del projecte reportarà al FC Bacelona 347 milions d'euros d'ingressos anuals, un mínim de 100 dels quals aniran a parar directament a les arques de l'entitat blaugrana i 94 milions s'utilitzaran per cobrir el cost del projecte, que pujarà a 1.450 milions d'euros a tornar en 24 anys.

D'aquests 347 milions d'euros que el club estima ingressar anualment per l'Espai Barça, el 24% corresponen a patrocinis i title rights; un altre 24%, a l'explotació dels serveis d'hospitality; un 22%, a entrades i serveis de restauració; un 15%, a reunions i esdeveniments; i el 15% restant, a les visites al museu. "L'Espai Barça es pagarà amb els ingressos extraordinaris que s'obtinguin de l'estadi", ha assegurat Romeu — que ha destacat que, per finançar el projecte, "la junta directiva no ha demanat cap derrama als socis ni ha previst ni un sol euro d'ingressos extraordinaris pel concepte d'abonaments".